Det var da et fantastisk godt spørgsmål. Jeg har aldrig haft brug for det, og jeg ville have troet, at det ville være ligetil, men nej. Af en eller anden grund må det åbenbart ikke være let.
Du kan installere apps på mobilen, der kan gemme dem som tekst, og der er også PC-programmer, der kan hente dem, hvis man forbinder telefonen til en PC. Jeg har ingen erfaringer med den slags, så jeg tør ikke anbefale et program.
En mere besværlig metode, men som til gengæld er sikker uden fremmede kan se SMS'erne, er at tage et skærmbillede af SMS'erne på mobilen og så enten sende dem som en mail direkte til en printer (hvis printeren understøtter det), eller sende mailen til en computer og så printe derfra.
Jeg kan ikke huske, hvordan du har det med engelsk, men nedenstående side angiver flere metoder til at tage skærmbilleder på en Samsung s23:
https://www.wikihow.com/Screenshot-on-Samsung-S23Når du har taget skærmbilledet kan du blot finde det i galleriet og så vælge at dele det via mail til din printer eller mailadresse.
Mvh.
Kim Ludvigsen