Zapu

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Zapu

Indlægaf Jan » søn mar 23, 2008 8:20

Jeg stødte på dette program. Det skulle angiveligt give en masse fordele, så jeg hentede det. Men da jeg så det fortrød jeg straks og afinstallerede.

Nu har det sat en ekstra browser øverst på skærmen, hvordan er det nu man fjerner sådan en.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 23, 2008 9:51

Hvad mener du med øverst på skærmen?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn mar 23, 2008 11:03

Jeg ved ikke helt hvad det hedder men måske værktøjslinie. Det er den linie hvor søgefeltet og andre ting er. Sådan er der kommet en ekstra der hedder Zapu.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 23, 2008 11:18

Ok, så er jeg med.

Du kan starte med at tjekke, om der er kommet et nyt program under tilføj eller fjern programmer, og så måske afinstallere den derfra. Du skal sikkert lukke browseren, mens du afinstallerer.

Hvis du ikke har mulighed for at fjerne den derfra, så fortæl lige, hvilken browser du bruger? (også versionsnummer)
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » søn mar 23, 2008 19:46

Ja, afinstallerede det straks via kontrolpanelet Tilføj/Fjern programmer. Men da jeg igen åbnede IE 6 var den ekstra linie der.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 24, 2008 0:19

Jan skrev:Ja, afinstallerede det straks via kontrolpanelet Tilføj/Fjern programmer. Men da jeg igen åbnede IE 6 var den ekstra linie der.

Jeg tænkte på, om der var kommet mere end ét program derinde. Nogle gange, når man får installeret den slags ekstra ting, så får man to eller flere nye programmer i Tilføj eller fjern programmer.

Hvis du ikke kan afinstallere inde fra Tilføj eller fjern programmer, kan jeg desværre ikke huske, hvordan du slår ekstra værktøjslinjer fra i IE6 - det er noget nemmere i IE7. Er der for øvrigt en speciel grund til, at du stadig bruger 6'eren?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs mar 25, 2008 10:03

Tak for svaret, du havde ret igen. Der var lige lusket et ekstra program med ind. Det slettede jeg med Tilføj/Fjern.

Hvorfor jeg stadig bruger IE6. Jeg opdaterer intet fra Windows, da jeg er meget træt af det styresystem. Er i gang med at skifte til Ubuntu.

Og når jeg bruger Windows er jeg også i gang med at skifte til Firefox. På sigt skal Windows helt slettes fra min computer. Men som jyde, og derudover en gammel mand, smider jeg jo ikke det skidne vand bort før jeg har nok rent.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 25, 2008 10:11

Jan skrev:Hvorfor jeg stadig bruger IE6. Jeg opdaterer intet fra Windows, da jeg er meget træt af det styresystem. Er i gang med at skifte til Ubuntu.

Det vil nu alligevel være en god ide at opdatere Windows, når nu du går på nettet fra Windows. Både med hensyn til opdateringer i Windows Update, fordi de kan lukke sikkerhedshuller, og med hensyn til programmer som IE7, der også lukker huller, og som desuden er designet mere sikker end IE6.

Havde du ikke havde kunnet fjerne bjælken fra Tilføj eller fjern programmer kunne den fx nemt have været fjernet i IE7, mens det er en del mere besværligt i IE6.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne