firefox kontra explorer ved hjemmeside

Her kan du få hjælp til programmer eller funktioner, der er omtalt på Ludvigs Hjørne.

firefox kontra explorer ved hjemmeside

Indlægaf martin » fre sep 22, 2006 12:38

Jeg er igang med at skifte så meget microsoft ud som muligt. Jeg programmerer hjemmeside i html i Stones Webwriter. Og vil gerne spørge her i dette forum: Er der bestemte kode-sprog jeg kan kende IE på, og dermed undgå i min programmering. Jeg kan ikke rigtig se f.eks. hvorfor mine hjemmesider opfører sig forskelligt i de to programmer.
At en gif ikke mere virker når jeg browser med Firefox. At en bestemt placering rykker sig. Jeg går ud fra at det er et almindeligt problem, som har en relativt enkel forklaring, eller...
martin
 

Re: firefox kontra explorer ved hjemmeside

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre sep 22, 2006 13:27

martin skrev:Jeg kan ikke rigtig se f.eks. hvorfor mine hjemmesider opfører sig forskelligt i de to programmer.


Det er fordi, de tolker koden forskelligt, og ikke mindst fordi der er en del som Internet Explorer tolker forkert. Det bliver bedre, når Internet Explorer 7 udsendes senere i år.

Hvis du koder siderne efter standarderne, vil der være mindre forskel, læs lidt mere her. Der vil dog stadig være ting som tolkes forskelligt, fx margin og padding (der påvirker afstanden mellem forskellige elementer på siden).

martin skrev:At en gif ikke mere virker når jeg browser med Firefox. At en bestemt placering rykker sig. Jeg går ud fra at det er et almindeligt problem, som har en relativt enkel forklaring, eller...


Det med giffen lyder specielt - har du en side, jeg kan se? Placeringen kan netop hænge sammen med den ovenfor nævnte forskel i margin og padding. Man kan undgå det problem ved at nulstille margin og padding og så selv angive de ønskede værdier på alle elementer. Jeg ved desværre ikke, hvordan du gør dette i Stones Webwriter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til Ludvigs Hjørne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster

cron