Live mail henter samme mail flere gange

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Live mail henter samme mail flere gange

Indlægaf hpf » fre dec 18, 2015 19:06

Win 10 med live mail.
De seneste uger er jeg begyndt at få samme mail flere gange samme dag, før syntes live mail kun at hente mail een gang, altså åbenbart at "kunne se" hvilke mail der var hentet een gang.
Det er imap-kontoer som er indstillet til at beholde kopi på server , da jeg henter på flere forskellige medier.

hpf

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/47.0.2526.106 Safari/537.36
hpf

Re: Live mail henter samme mail flere gange

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre dec 18, 2015 19:21

Er du sikker på, at du har fået kontoen opsat som IMAP i Live Mail? Prøv at tjekke, om du måske har fået opsat den som POP3 i stedet.

Sker det samme også på de andre enheder (medier), som henter fra kontoen? Hvis det ikke sker på de andre enheder, er det netop et tegn på, at du har fået opsat kontoen forkert i din Live Mail.

Hvis kontoen er opsat som IMAP, bør den som udgangspunkt altid vise de samme mails som ligger på serveren, hverken mere eller mindre.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hpf » søn dec 20, 2015 11:55

Tak for svaret, du har selvfølgelig ret, den ene konto, der er begyndt at hente samme mail flere gange har jeg åbenbart sat op som pop3, jeg forstår bare ikke hvorfor problemet pludselig kom? Samme konte på telefon og tablet er sat op som imap og fungerer som den skal.

Jeg har nu lavet pågældende konto som imap, men kan jeg uden at lave ulykker slette samme kontos pop3 udgave?

mvh Hans Peter Folkmar
hpf

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn dec 20, 2015 12:36

Ja, du kan bare slette POP3-kontoen. Eneste grund til at passe på er, hvis du har gemt mails på den, og så slettet dem fra serveren. Og det har du næppe.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf hpf » søn dec 20, 2015 13:17

Tak for hjælpen!
hpf

Tilbage til Hjælp til alt