Laserprinter vil ikke udprinte fra Win 10

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Laserprinter vil ikke udprinte fra Win 10

Indlægaf Gæst » ons mar 02, 2016 15:23

Hej Ludvigs Hjørne

Efter talrige opfordringer fra Microsoft installerede jeg Win10 på min laptop som før opgraderingen kørte med Win7. Jeg har ikke haft andet end bøvl med diverse ting siden – og nu her sidst, hvor jeg ville sætte pcén til at printe fra min Canon laserprinter LBP6000!
Der skete ikke en dyt.
Jeg fandt frem til en dialogboks (tror det var under ”Enhedshåndtering”) og her kom der så endnu en dialog frem, hvor der stod: ”Enheden er installeret.”
Da jeg klikkede på den, fik jeg følgende frem:
”Oplysninger”
”Driveradministrationen installerede driveren cnabcstd.inf_amd64_ec1fc9d19abbda1d\cnabcstd.inf til enheds-id USBPRINT\CANONLBP6000/LBP6018\6&28A39683&0&USB002 med følgende status: 0x0”
Undskyld jeg siger det, men hvem dælen skal kunne hitte rede i sådan en besked, når man, som jeg, bare er en almindelig pc-bruger???
Jeg håber derfor, at der på forummet er en eller anden, der kan hjælpe mig, så jeg kan få min laserprinter til at køre – hvilket den uden problemer gjorde fra mit tidligere styresystem Win7.

Venlig hilsen
Dorte

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0
Gæst

Re: Laserprinter vil ikke udprinte fra Win 10

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons mar 02, 2016 15:55

Hej Dorte

Du kan prøve at hente og installere en printer-driver fra producentens hjemmeside.
Hvis din printer er en Canon i-SENSYS LBP6000, så se her: http://www.canon.dk/support/consumer_pr ... pe=drivers
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Gæst » ons mar 02, 2016 16:30

Hej Jørgen

Tak for svar.
På et tidspunkt udskrev jeg en Windows Printertestside for min printer. På testsiden står der: "Du har installeret Canon LBP6000/LBP6018 korrekt på (min pc) Så den side af sagen skulle altså være ok.
Jeg prøvede dog at downloade driveren fra dit link, men fik den besked at (alle driverfilerne) "already exist. Overwrite file?"
Jeg valgte at overskrive alle filerne (det kunne jo være) men printeren vil stadig ikke udskrive!

Mvh
Dorte
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors mar 03, 2016 4:56

Hej Dorte

Kan du beskrive nærmere, hvad der sker, når du prøver at udskrive? Hvis du får en fejlmeddelelse, så gengiv den her, den kan måske hjælpe os nærmere på sporet af en løsning.

Jeg ved ikke, hvordan du ellers har det med Windows 10, men i værste fald, skulle du vist meget nemt kunne skifte tilbage til 7'eren inden for de første 30dage.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » ons mar 09, 2016 16:10

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg fandt en løsning på problemet, men jeg kan ikke forklare, hvorfor udprintningen kunne lade sig gøre - sådan rent teknisk!
Jeg højreklikkede på filen (den jeg ønskede at printe) og så kunne jeg godt udprinte.
Indtil videre har det kunnet lade sig gøre på denne måde - så nu håber jeg, det fortsat bliver ved med det :lol:

Mvh
Dorte
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt