gendanne bærbar PC til fabriksindstillinger

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

gendanne bærbar PC til fabriksindstillinger

Indlægaf DOD7 » tirs jun 28, 2016 14:08

Hej,

Jeg har nu længe bikset med windows opdateringesproblemer (også skrevet til dig om det under andet emne). I går forsøgte jeg at opgradere mit styresystem fra Windows Vista til Windows 7, men opgraderingern lykkedes ikke - da der var gået 2 timer, var PC'en stadig ikke færdig med at indhente oplysninger - virkede som om,der intet skete, da boksen med den grønne linie (der bevæger sig i forhold til, hvor langt programmet er nået) holdt op med at bevæge sig(kort tid efter opstart af installationen).

Nu har jeg så besluttet at gendanne min PC til fabriksindstillinger (har sikkerhedskopieret de data, jeg ønsker). Har forsøgt gennem gendannelsescenter (kender ikke til andre metoder), men på listen over gendannelsespunkter kunne jeg kun se tilbage til maj måned 2016!! Og det til trods for at jeg [i]havde afkrydset i boksen for: "Vis gendannelsespunkter ælde end 5 dage.

Ved du/I, om der findes en anden vej til at gendanne PC til fabriksindstillinger? Har du/I i øvrigt nyttige kommentarer til ovenstående problemer, da modtages de [i]meget gerne Tak!

Venlig hilsen
Dorthe

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
DOD7

Re: gendanne bærbar PC til fabriksindstillinger

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 28, 2016 14:40

De fleste producenter af bærbare har lavet en skjult partition på harddisken, som gør det muligt at gendanne styresystemet, som det var, da du tændte computeren første gang. Det er lidt forskelligt, hvordan du aktiverer gendannelsen fra producent til producent. Hvis du har fået en manual sammen med computeren, så prøv at finde den frem, der er sikkert en vedledning i den.

Du kan også prøve at holde øje med skærmen, når du starter computeren. Der vil muligvis være en oplysning om, hvilken genvejstast, der skal bruges til gendannelse af fabriksindstillinger.

Ellers kan du fortælle os, hvilket mærke og modelnummer din computer har, så kan vi prøve at finde oplysninger om gendannelse af fabriksindstillinger på nettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf DOD7 » tirs jun 28, 2016 16:58

Hej igen,

Jeg vil være meget taknemmelig, om I vil søge på mulige løsninger til gendannelse af fabriksindstillinger for min PC.

Det er en Asus Notebook model: K70IO ty023c 17,3" serienr.: 97N0AS32470829A

Jeg har Vista 32bit

Venlig hilsen
Dorthe
DOD7

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 28, 2016 17:47

Det er tilsyneladende ikke alle de bærbare, der er forsynet med en recover-partition. I nogle tilfælde skal man selv oprette en recover-DVD. Hvis partitionen findes, kan du komme ind i den ved at trykke på tasten F9 under opstart (før Windows indlæses) og herefter vælge Windows Setup [EMS Enabled] og derefter sprog - jeg ved ikke, om du kan vælge dansk der. Du får så åbnet en guide, der hjælper dig gennem processen.

Hvis engelsk ikke er et problem, kan du finde flere oplysninger på denne side:
http://support.asus.com.cn/Troubleshoot ... s=&no=1775
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tirs jun 28, 2016 17:54

Der er også denne dansksprogede pdf-fil: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/K70 ... nual_u.pdf
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Regmos » ons jun 29, 2016 15:15

DOD7 skrev:...forsøgte jeg at opgradere mit styresystem fra Windows Vista til Windows 7... stadig ikke færdig med at indhente oplysninger...

Prøv igen.

Under installationen kan du vælge at hente opdateringer mens du installerer, eller at lade være. Vælg ikke at hente opdateringer, det kan du gøre når Windows er installeret.

Hvis det lykkes at installere Windows 7, skal du være opmærksom på, at de efterfølgende opdateringer kan tage laaaaaaaaaaaang tid. Det virker som om opdateringer til Vista og 7 er blevet kraftigt nedprioteret, efter Windows 10 er blevet udgivet.

Hvis det hele lykkes, og Windows 7 er blevet opdateret med Service Pack 1, vil du sandsynligvis få tilbudt Windows 10. Hvis din computer opfylder kravene, vil jeg kraftigt anbefale dig at prøve. Jeg har netop opgraderet en gammel bovlam HP fra Vista => Win 7 => Win 10 og den kører bedre end nogensinde.

Spørg evt. igen, hvis du når så langt.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos

Tilbage til Hjælp til alt