Installere programmer på en Win 11 computer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Installere programmer på en Win 11 computer

Indlægaf Gæst » fre nov 25, 2022 19:17

Hej Hjørne
Jeg tænker på at købe en laptop, der har installeret Windows 11 som styresystem.
Kan jeg installere forskellige programmer fx Adobe som bruges af min stationære pc, der kører på Windows 10?
Venlig hilæsen
Lars H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:107.0) Gecko/20100101 Firefox/107.0
Gæst
 

Re: Installere programmer på en Win 11 computer

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 25, 2022 20:46

Hej Lars

Jeg har ikke så meget styr på Windows, men der findes vist en letvægtsversion, hvor man ikke kan installere alle mulige programmer. Hvis du undgår sådan en, så burde der ikke være problemer med at installere Adobe og andre programmer.

Næste problem er så, om du har den rette licens til de programmer, du vil installere. Nogle licenser tillader kun installering på en enkelt computer, så de ikke må flyttes til en anden. Nogle programmer må godt flyttes, men altså kun flyttes, de må ikke være på begge computere samtidig. Og andre programmer - og det er de færreste - må godt være på flere computere samtidig. Så du bliver nødt til at tjekke, hvad licensen til dine programmer siger.

Der er så et ekstra problem, nemlig kræfterne på den bærbare. Medmindre din stationære computer er meget gammel, så vil en bærbar typisk være svagere, hvilket vil sige, at krævende programmer som Adobe vil køre langsommere på en bærbar.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster

cron