Uønsket meddelelse

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Uønsket meddelelse

Indlægaf Gæst » ons feb 21, 2024 19:29

Hej Ludvigs Hjørne
Håber I kan hjælpe mig.
Jeg får hver gang jeg åbner min pc en besked op på skærmen (se venligst herunder) som jeg ikke kan slette.
I feltet på beskeden øverst til højre er der det sædvanlige Luk-kryds, men heller ikke ved at klikke på det, kan jeg lukke beskeden.
Det mærkelige er, at den kommer op på en pc, hvor jeg kun har det gratis Adobe Reader-program installeret.
Jeg har aldrig klikket på beskeden, da jeg er bange for, at den indeholder noget malware eller lignende skidt.

”Your unlicensed Adobe app has been disabled.
Replace it with genuine Adobe apps and save up to 40%”

På forhånd tak for hjælp.
Mvh
Lars H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:123.0) Gecko/20100101 Firefox/123.0
Gæst
 

Re: Uønsket meddelelse

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 21, 2024 21:03

Hej Lars

Hvis du har et sikkerhedsprogram installeret, så prøv at skanne din computer for malware. Det kan være en fupbesked fra noget snavs på din computer - især hvis du er helt sikker på, at du kun har Adobe Reader installeret. Når du ikke kan lukke beskeden, kan det også tyde på, at den er fra noget snavs.

Hvis det er en besked fra noget snavs, så vil de nok ikke forsøge at få dig til at installere yderligere malware, men måske nærmere prøve at lokke personlige oplysninger ud af dig - fx oplysninger om dit betalingskort.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Uønsket meddelelse

Indlægaf Gæst » tors feb 29, 2024 12:04

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg har prøvet at scanne min pc for malware med F-Secure, men uden at det hjalp.
Jeg får fortsat beskeden, så har du et råd til, hvordan jeg kan komme definitivt af med den?

Mvh
Lars
Gæst
 

Re: Uønsket meddelelse

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 29, 2024 12:41

Prøv at åbne for installation og fjernelse af programmer og gennemgå listen over installerede programmer. Måske ligger der noget snavs der.

Du kan måske også risikere at finde et ægte Adobeprogram der, hvis du på et tidspunkt har fået en prøveversion installeret (evt. uden dit vidende). Men igen, det at du ikke kan lukke vinduet, får det til at lyde som noget snavs.

Jeg har desværre ikke andre løsningsforslag, mine søgninger på nettet viser kun resultater med reelle Adobe-programmer, hvis prøvetid er udløbet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron