Windows problemer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Windows problemer

Indlægaf Gæst » ons dec 04, 2024 14:36

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har købt en bærbar pc (Asus VivoBook) med Win 11 og jeg kan overhovedet ikke finde ud af at få en række ting frem på skærmen.
Jeg har en stationær pc med Win 10 – og jeg skal da lige love for, at dette styresystem er noget
mindre indviklet en Win 11.
Jeg vil prøve at beskrive mine trængsler:

Jeg vil gerne have min mail i YouSee´s webmail, som jeg har på min stationære pc, men da jeg ikke kan oprette en søgepromt, hvor jeg kan skrive ”Mit Yousee” og på den måde få adgang til min YouSee-konto, så hjælper det jo ikke noget.
På min stationære pc har jeg Googles søgepromt, men den aner jeg som sagt ikke, hvordan jeg skal få frem på den bærbare.
Når jeg klikker på mail-ikonet på min bærbare, vil den have mig til at oprette en mail i Outlook.com, men det ønsker jeg netop ikke.
Jeg vil også gerne have Firefox-browser på min bærbare, men jeg kan kun se, at den tilbyder mig Microsoft Edge-browseren, og den ønsker jeg heller ikke!
Kan du hjælpe mig ud af mine problemer med ovennævnte?
Jeg er klar over, at det hele lyder noget indviklet, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare mig
bedre end hvad jeg her har prøvet på.

Venlig hilsen
Lars P.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:133.0) Gecko/20100101 Firefox/133.0
Gæst

Re: Windows problemer

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons dec 04, 2024 14:52

Hej Lars

Fyr op under Edge-browseren og gå ind på https://www.mozilla.org/da/firefox/ - her kan du hente og installere Firefox.

Når du starter Firefox, vil du blive spurgt, om du vil benytte Firefox som standard-browser, og det skal du så bare sig ja til, så behøver du ikke at bruge Edge igen.

Du han herefter benytte Firefox til at tilgå din webmail hos Yousee.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Windows problemer

Indlægaf Gæst » tors dec 05, 2024 12:50

Hej Kim

Mange tak for din hjælp.
Jeg troede ikke det var så enkelt, men det ser nu ud til, at jeg har fået Firefox installeret.
Jeg blev ikke spurgt om, jeg vil have Firefox som standardbrowser, men da Firefox-ikonet
nu er placeret på skærmen under Edge-ikonet, kan jeg vel blot bare trykke på Firefox-ikonet,
og lade Edge hvile i fred.
Håber meget at mine problemer med Windows nu er slut.

Venlig hilsen
Lars P.
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt