Kan ikke printe fra Libre Office

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke printe fra Libre Office

Indlægaf GitteØ » tirs feb 18, 2025 10:47

Jeg kan ikke printe fra Libre Office mere. Jeg er nødt til at konvertere alle filer til pdf'er - så kan jeg printe. Det begyndte helt tilfældigt for en måneds tid siden.
Jeg har netop opdateret windows 11 - det hjalp ikke.
Min printer er en hp envy 6020e. Jeg har prøvet af 'fjerne' printeren og 'tilføje' den på ny - det har heller ikke hjulpet.
Nogle idéer?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:135.0) Gecko/20100101 Firefox/135.0
GitteØ

Re: Kan ikke printe fra Libre Office

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs feb 18, 2025 14:37

Er det fordi, du ikke kan se og vælge printeren inde fra Libre Office?
Altså, i rullemenuen ud for Printer:
Printer.png

Jeg kan regne ud, at du kan vælge printeren fra dit PDF-program, men hvad med andre programmer på din computer, kan du vælge printeren i dem?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf GitteØ » ons feb 19, 2025 13:09

Jeg kan sagtens se og vælge printeren inde i Libre Office, men det hjælper ikke en dyt.
Printeren lyder også som om, at den printer, men der kommer bare en blank side.

Udover at printe pdf'er har jeg også forsøgt at udskrive mails - det kan jeg også sagtens gøre. Det undrer mig såre.
Og som skrevet - så var det et problem, der pludselig dukkede op ud af det blå.

Gitte
GitteØ

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons feb 19, 2025 13:24

Underligt! Jeg kan se, at andre har haft problemet i tidligere versioner af Libre Office/Windows. Der er nogle råd i denne tråd, som du kan prøve (hvis du ikke har problemer med engelsk):
https://ask.libreoffice.org/t/libreoffi ... s/63613/12

De første råd med at prøve i sikker tilstand (safe mode) og sletning af brugerprofilen ser ikke ud til at have hjulpet andre, men du kan evt. prøve alligevel. Det tredje råd er der ingen tilbagemelding om, prøv om det er en løsning. Det er indlægget fra JPhoenix, det næstsidste indlæg.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf GitteØ » fre feb 21, 2025 11:54

Jeg er ikke helt sikker på, hvad der menes i den tråd, som du henviser til. Imidlertid har jeg også forsøgt mig med at markere, at der ikke skal printes blanke sider. Det hjalp ikke.

Når jeg forsøger at printe, så får jeg vist 'printudskrift', og det er helt korrekt.
Jeg har afinstalleret 24.8.2.1 og erstattet det med 25.2.03 - det har ikke hjulpet.

Jeg fandt af uransaglige årsager et andet forum, hvor jeg har forsøgt at beskrive problemet - her:
https://ask.libreoffice.org/t/lo-prints ... ank/118453
Så håber jeg, at der er en, der har en 'fidus' :-)
GitteØ

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 21, 2025 12:18

Jeg krydser fingre for, at der er en, der har en løsning. Du må meget gerne lige vende tilbage, hvis du får en løsning. Så kan andre der render ind i samme problem, og som finder tråden her, også få glæde af løsningen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf GitteØ » fre feb 21, 2025 12:26

Det kan du tro, at jeg vil gøre :-)
GitteØ

Tilbage til Hjælp til alt