Ryd browserhistorik

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Ryd browserhistorik

Indlægaf Gæst » fre feb 20, 2026 9:04

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg kan ikke skrive i tekstfeltet i min webmail som jeg har som mailprogram i YoySee.
Jeg kontakter YouSee kundesupport, der fortæller mig, at jeg skal slette min browserhistorik.
Jeg bruger Firefox som browser, men kan ikke finde noget sted, hvor der står noget om at rydde min browserhistorik!
Tværtimod kommer der hele tiden en meddelelse om, at Firefox ikke er min standardbrowser.
Det forvirrer mig, da jeg hele tiden har brugt Firefox, men jeg trykker på knappen "Gør Firefox til din standardbrowser" og
f'ølger så den instruktion, der så kommer frem, og afslutter med "Færdig",men jeg får stadig en besked om, at Firefox IKKE
er min standardbrowser.
Jeg er totalt rundtosset og håber du måske kan hjælpe mig, så jeg igen kan skrive mails.
Jeg må lige oplyse, at jeg godt kan modtage mails og jeg kan også sende fx et vedhæftet foto, men jeg kan ikke
skrive noget i den mail jeg sender!
Jeg har Windows 10.
Og jeg må også lige fortælle, at mit problem kom fra den ene dag til den anden. Jeg har aldrig før haft problemer med at skrive i min YouSee webmail.

Venlig hilsen
Lars H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:147.0) Gecko/20100101 Firefox/147.0
Gæst

Re: Ryd browserhistorik

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre feb 20, 2026 11:56

Hej Lars

Jeg tror ikke, det har noget at gøre med din browserhistorik, måske de har ment cookies og webstedsdata, som i sjældne tilfælde godt kan drille med forskellige ting.

Der er flere metoder, men det nemmeste er nok at gå ind på din webmail, klik så på hængelåsen i adressefeltet i Firefox. Du får nu åbnet en menu, hvor du så skal klikke på menupunktet Ryd cookies og webstedsdata. Bemærk, at dette vil logge dig ud fra Yousees webmail, så du skal altså bruge din adgangskode til at logge ind igen.

Jeg ved ikke, hvorfor Firefox ikke får lov at blive til standardbrowser, men du kan også angive Firefox som standard i Windows' indstillinger, Microsoft har lavet denne vejledning:
https://support.microsoft.com/da-dk/win ... 0a32e1894d
Du skal så bare ikke vælge Microsoft Edge, som de skriver der, men i stedet vælge Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Re: Ryd browserhistorik

Indlægaf Gæst » fre feb 20, 2026 12:24

Hej igen Ludvig

Jeg fulgte dit råd med at klikke på hængelåsen i adressefeltet i Firefox.
Her valgte jeg så: "Ryd cookies og webstedsdata" som du skriver og det ser nu
ud til at være det, der skulle til, jeg kan i hvert fald igen skrive i min webmails tekstfelt.
Tak for din hjælp.

Mvh
Lars H.
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt