Hvordan konfig konto Local eller NetworkService

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hvordan konfig konto Local eller NetworkService

Indlægaf gæst » tirs maj 01, 2007 14:02

Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService.

Registreringsdatabasen for brugeren SHUTTLEX blev gemt, da et program eller en tjeneste brugte den, da der blev logget af. Den hukommelse, der blev brugt af brugerens registreringsdatabase, er ikke frigjort. Registreringsdatabasen fjernes, når den ikke længere er i brug.

Hej Jeg forstår ikke den besked og hvordan retter jeg ????
gæst

Re: Hvordan konfig konto Local eller NetworkService

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs maj 01, 2007 16:17

gæst skrev:Hej Jeg forstår ikke den besked og hvordan retter jeg ????

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke forstår noget af det. Er det en besked, du får i et program eller af Windows? Har du en bruger, der hedder Shuttlex i et program eller i Windows? Hvad udløser beskeden?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf halifax » fre jul 20, 2007 4:19

Jeg kan bidrage med disse oplysninger:

Meddelelsen som spørger skriver optræder i Logbog (Lokal) under Programmer. Jeg kender (får) den også. Oplysningen har Hændelses-ID 1517, Kilde: Userenv, Type: Advarsel, Bruger: NT AUTHORITY\SYSTEM

Den optræder i Log'en, når der lukkes ned eller genstartes. Som der oplyses her:

"Det skyldes i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Forsøg at konfigurere tjenesterne til at køre i enten kontoen LocalService eller NetworkService"

- i de fleste tilfælde tjenester, der kører som brugerkonto. Jeg har ike gennemgået mine kørende Tjenester og ved heller ikke, hvordan en Tjeneste ændres fra at køre under min brugerkonto og til f. eks. Local Service.

Kan du bruge det til noget, Kim?
mvh halifax
Motto: Gør det rigtigt første gang.
halifax

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jul 20, 2007 14:48

halifax skrev:Jeg har ike gennemgået mine kørende Tjenester og ved heller ikke, hvordan en Tjeneste ændres fra at køre under min brugerkonto og til f. eks. Local Service.

Jeg ved desværre heller ikke, hvordan man ændrer det.

halifax skrev:Kan du bruge det til noget, Kim?

Ja, nu forstår jeg, hvad det drejer sig om. Også selvom jeg desværre ikke kan hjælpe med en løsning.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt