Fejl i opstart

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Fejl i opstart

Indlægaf iDentify » tors okt 19, 2006 15:11

Hey, har lidt problemer med min com her for tiden..
Når jeg starter den er alt som det plejer, den loader windows xp og der popper blå skærm med asus billede frem, men derfra går det galt.. I stedet for at gå videre til windows siden hvor man kan vælge login etc. så skriver den at sidste gang windows var aktivt blev det ikke lukket optimalt.
Jeg skal derfra vælge en række forskellige opstartsmuligheder:
Fejlsikret tilstand
Fejlsikret tilstand med netværk
Fejlsikret tilstand med kommandoprompt
Start windows normalt
Sidst kendte konfigurede funktion (hvor systemet virkede)
Jeg har nu prøvet dem alle, op til flere gange.. Men der sker fuldstændigt det samme ved allesammen. Den skriver noget i stil med "Loading [en .sys fil] press ESC to cancel."
Og efter et par sekunder eller 10 er den tilbage på siden hvor jeg skal vælge opstartsmetode... Jeg er ikke sikker på hvad fejlen er, er der nogen der har oplevet noget lignende og kender en løsning?` Jeg har søgt på problemet og set på en masse sider, men har ikke været i stand til at finde nogle beskrivelser af fejl som denne...
iDentify
 

Re: Fejl i opstart

Indlægaf Gæst » tors okt 19, 2006 15:25

iDentify skrev:Den skriver noget i stil med "Loading [en .sys fil] press ESC to cancel."


Tilsyneladende har den problemer med at finde en bestemt fil. Kan jeg få dig til at skrive den præcise fejlmeddelelse? Der kommer ikke noget frem, når jeg søger på ovenstående på Google.

Det kan være, der kan findes en løsning via Google, men ellers kan du altid prøve at reparere din Windows, det kan dog påvirke nogle af dine installerede programmer, så de skal geninstalleres.

Du reparerer således:
Start computeren op på Windows-cd'en. Du bliver spurgt, om du vil installere eller reparere - her skal du vælge installere! Senere får du endnu engang mulighed for at reparere, og her skal du vælge at reparere. Windows tjekker for ændrede/fejlbehæftede filer og overskriver dem med virkende filer. Efter reparationen, skal du vist indtaste registreringsnummeret på cd'en.
Gæst
 

Re: Fejl i opstart

Indlægaf iDentify » tors okt 19, 2006 15:37

Anonymous skrev:
iDentify skrev:Den skriver noget i stil med "Loading [en .sys fil] press ESC to cancel."


Tilsyneladende har den problemer med at finde en bestemt fil. Kan jeg få dig til at skrive den præcise fejlmeddelelse? Der kommer ikke noget frem, når jeg søger på ovenstående på Google.



Den skriver "Press Esc to cancel loading d346bus.sys . . ."
iDentify
 

Daemon tools

Indlægaf iDentify » tors okt 19, 2006 15:47

Jeg prøvede nu at søge på google og fandt ud af at fejlen ligger i daemon tools!! Jeg smutter ned og prøver noget jeg fandt beskrevet på en side:

ren C:\WINDOWS\system32\drivers\d346bus.sys :\WINDOWS\system32\drivers\old_d346bus.old_sys
ren C:\WINDOWS\system32\drivers\d346prt.sys C:\WINDOWS\system32\drivers\old_d346prt.old_sys


Håber det virker, ellers kommer jeg tilbage ;)
iDentify
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster