Sletning af skjulte data i et office-dokument

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Sletning af skjulte data i et office-dokument

Indlægaf Gæst » lør dec 02, 2006 14:07

Hvordan sikrer man sig, at modtageren af Excel- eller et Word-dokument man ønsker at sende elektronisk, ikke kan se hvilke ændringer der er lavet i dokumentet, i løbet af dets tilblivelse?

Jeg tænker fx på Anders Foghs nytårstale der blev sendt til nyhedsbureauerne i Word, så kunne det ses, at det ikke var Fogh selv der havde skrevet den og hvilke passager der var ændret, slettet og tilføjet undervejs i udarbejdelsesprocessen.

Jeg er med på at man kan konvertere til et pdf-dokument, men denne løsning duer ikke hvis modtageren skal kunne redigere videre i dokumentet, hvilket er forudsat i mit spørgsmål.

Mvh. Henrik
Gæst

Re: Sletning af skjulte data i et office-dokument

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 02, 2006 14:28

Anonymous skrev:Hvordan sikrer man sig, at modtageren af Excel- eller et Word-dokument man ønsker at sende elektronisk, ikke kan se hvilke ændringer der er lavet i dokumentet, i løbet af dets tilblivelse?

Jeg ved ikke, om det er muligt at slå funktionen fra, men det mest sikre:
Marker alt i det færdige dokument, og kopier det. Åbn et nyt dokument, og indsæt det kopierede. Send kun det nye dokument.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt