LINUX

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indlægaf Jan » tirs jan 09, 2007 21:47

Ja det vil jeg være glad for. Kan ikke rigtig få det med citer til at virke.

Men nej download blev ikke afbrudt. Og programmet skulle ligge på mit skrivebord.

Aner jeg ikke. Der stod bare dawnload. Og det accepterede jeg så.

Og jeg hapsede det herfra: https://launchpad.net/
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jan 09, 2007 21:58

Jan skrev:JMen nej download blev ikke afbrudt. Og programmet skulle ligge på mit skrivebord.

Ok.

Jan skrev:Aner jeg ikke. Der stod bare dawnload. Og det accepterede jeg så.

Når jeg spurgte om programmet, var det for at vide, om du brugte Firefox eller Internet Explorer. Hvis du brugte Firefox, ville det nemlig være nemt at finde filen.

Jan skrev:Og jeg hapsede det herfra: https://launchpad.net/

Jeg kan ikke umiddelbart finde et downloadlink på siden. Grunden til at jeg er interesseret i at finde linket, du har klikket på for at downloade, er, at jeg så kan se filnavnet. Når vi kender filnavnet, kan filen findes via søgefunktionen i Windows - hvis altså, filen ligger på din computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » tirs jan 09, 2007 22:26

Jeg brugte IE. Men nu, når jeg får delt min desk op, vil jeg igang med Firefox.

Jeg skrev forkert, det var her http://www.ubuntu.com/ jeg snuppede det.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan Krag » ons jan 10, 2007 12:55

Hej
Filen du skal finde hedder: ubuntu-6.10-desktop-i386.iso
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 10, 2007 13:02

Jan Krag skrev:Filen du skal finde hedder: ubuntu-6.10-desktop-i386.iso

Og hvis du ikke kender søgefunktionen i Windows:

Startknappen =>Søg => Alle filer og mapper => skriv: ubuntu => klik på Søg.

Alle filer, der indeholder "ubuntu" i filnavnet vil blive fundet, find den på oversigten, der hedder ovenstående => højreklik på den => vælg: Åbn overordnet mappe.

Hvis filen ikke bliver fundet, så er der gået noget galt i overførslen af den, og så er der ikke andet at gøre end at hente den igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons jan 10, 2007 13:25

Mange tak. Der var kun to, men det var genveje. Så snupper jeg lige et par timer mere med at hente.

Hurra nu har jeg den fil Jan snakker om, på mit skrivebord. Nu kæmper jeg lige lidt videre. Win vil jo ikke åbne skidtet. Men mange tak til jer.

Sidste gang jeg hentede var fra www.klid, og jeg havde anden aktivitet. Denne gang var det fra KLID, og puter var fredet. Til min datters store fortrydelse.

Ryster lidt i bukserne, for jeg skal åbenbart ind og ændre i BIOS. I gamle DOS-dage, før nettet. Havde jeg en PANIKDISKETTE så jeg altid kunne få gang i skidtet. Kan man lave noget lignende i disse nye tider.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan Krag » ons jan 10, 2007 16:00

Hej
Det med panikdiskette, ved jeg ikke, men den fil du nu har downloadet, skal brændes til en cd. Husk at den skal ikke bare kopieres til cd, den skal brændes som imagedisk- bootbar cd.
Derefter genstarter du computeren, med cd'en i drevet, og med cd-drevet som første boot-drev. Så starter Ubuntu op som live-cd, uden at installere noget, men med et installations-ikon på skrivebordet, som du derefter kan klikke på for at installere Ubuntu.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Jan » ons jan 10, 2007 16:54

Tak skal du have Jan.

Ved ikke lige hvilken rækkefølge jeg skal gøre det i.
Jeg vil nemlig gerne have delt min HD op. Har nemlig hørt at det er gået skrækkelig galt med LINUX og WIN. Derfor vil jeg gerne i ro og mag afprøve ubuntu på et seperat drev. Når jeg så har lært det, vil jeg slette den del der har med win at gøre. Men indtil da, er det jo rart at man kun kan ødelægge et drev.

Er lidt nervøs for at gå igang med det. Ingen i min bekendskabskres ved særlig meget om det. Og hvis så skidtet går i sort, har jeg jo kun skrotpladsen tilbage. Og derefter købe en ny puter.

Ved du om der er et tlf. nr. man kan ringe på hvis alt går galt?

Såfremt der er nogen retfærdighed i dette univers, har jeg nu en bootbar-cd med ubuntu. Gys.. samler lige mod.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan Krag » ons jan 10, 2007 20:20

Hej
Jeg kan godt forstå din bekymring, men som jeg skrev i sidste indlæg, sker der ikke noget, uden at du selv siger ja til det.
Først starter Ubuntu op fra cd'en, og kører en live udgave, uden at røre din harddisk, den kører kun fra cd'en.
Det er først når du klikker på install-ikonet, og installerer Ubuntu, at det påvirker din harddisk.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Jan » fre sep 07, 2007 11:22

Til orientering.

Nu har jeg jangt om længe fået delt min HD op i to dele, hvor jeg har Win på den ene og Ubuntu på den anden. Dette indlæg er skrevet fra Ubuntu.

Jeg er meget glad for at bruge Ubuntu og på sigt vil jeg pensionere Win. Det jeg mangler på Ubuntu nu er at få netbank til at køre og min mail fungerer heller ikke endnu. Det eneste program jeg virkelig savner er Sidebar.

Hvis andre som mig der ikke har ret meget forstand på pc også vil skifte vil jeg anbefale at gøre det gradvist. Det er noget af en opgave, men besværet værd.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Klattrup » fre sep 07, 2007 11:56

Jan skrev:Det jeg mangler på Ubuntu nu er at få netbank til at køre og min mail fungerer heller ikke endnu.

Må man spørge hvilken netbank det er ?
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » fre sep 07, 2007 12:16

Ja da. Sparekassen Farsø, Himmerland sparekasse og Sparnord Bank.

(jeg har tre fordi de ikke de ikke kan finde ud af at skrive potenser når de skal angive mit indestående) (Nårh ja, enhver har jo lov at drømme ikk)
Venlig hilsen
Jan
Jan

Foregående

Tilbage til Hjælp til alt