Hej
Ja jeg ser dem i webmailen, og nu har en søgning sørme vist, hvor de lå, de skulle jo, som du siger, være der. De lægger sig i "Papirkurv" og det forstår jeg ikke, når nu kontoindstillingerne viser, at de skal placere sig i "Sendt"
Jeg kender ikke din webmail, men det kan have noget at gøre med dens opsætning - eller det kan være fordi, webmailen bruger mærkater og derfor automatisk viser mailene i mapper med mærkaternes navne.
Hvad synes du ellers om brugen af mærkater og virtuelle mapper i forhold til den gamle metode?
Med hensyn til Sendt-mappen - den af dem som indeholder de sendte mails - kan du ikke bare trække den ud fra Trash, så den ligger under kontomappen? Du skal muligvis efterfølgende ind i kontoindstillingerne for at ændre på, hvor mailene skal placeres - men prøv først om en flytning alene løser problemet. Bemærk, under kontomappen, ikke under Indbakken.
Pas meget på med, hvad du sletter!
Du skal ikke have flere mails i indbakken, end du plejer, tværtimod. Når du har påført mærkater - eller måske først, når du har læst dem - så arkivér dem. Den reelle placering betyder ikke noget, når du bruger søgefunktionen, mærkater og virtuelle mapper. Og det er en fordel at have så lidt i indbakken som muligt. Jeg har kun "uløste" sager liggende i min indbakke, simpelthen for ikke at glemme, at det er noget, jeg skal tage mig af. Der er ikke noget så skønt, som en tom indbakke.
OK, jeg troede, du havde mappen Trash og undermapperne i din Thunderbird. Har du mulighed for på din webmail at flytte mappen med den sendte mails væk fra Trash og over sammen med de andre mapper? Jeg kan forestille mig, at visse mapper undtages fra synkroniseringen. Fx har jeg i min GMail en mappe med stjernemarkerede mails, som ikke synkroniseres til Thunderbird.
Prøv at logge ind på din webmail og åbne indstillingerne der. Hos GMail - og det er muligvis det samme hos dig - kan du vælge og fravælge, hvilke mapper der skal medtages i IMAP. Hvis jeg fravælger en mappe, forsvinder den fra Thunderbird.
Der er også en indstilling i Thunderbird, der muligvis kan gøre en forskel:
Kontoindstillinger => Serverindstillinger => knappen Avanceret => fjern flueben ud for Vis kun mapper der abonneres på. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forskel her, men det kan være det gør en forskel med din mailudbyder.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster