Filmformat

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Filmformat

Indlægaf Jan » søn okt 08, 2006 18:15

Jeg vil meget gerne have et råd om filmfomater.
Sagen er: Jeg har optaget nogle digitale filmklip fra ferien. Disse har jeg redigeret i Windows Movie Maker. Det virker meget fint på min pc, hvor jeg har en flot film. Men problemet er: Når jeg brænder filmen over på en skive, vil min DVD ikke acceptere den. Tror det er fordi, den er i et forkert format. Hvordan kommer jeg videre?
Jan
 

Re: Filmformat

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn okt 08, 2006 18:41

Jan skrev:Men problemet er: Når jeg brænder filmen over på en skive, vil min DVD ikke acceptere den. Tror det er fordi, den er i et forkert format.


Du har helt ret, det er fordi Movie Maker gemmer i Microsofts eget format WMV, og fordi det ikke er understøttet af din dvd-afspiller. Du skal enten have en dvd-afspiller, der understøtter WMV-formatet, eller du skal have fat i et program, der kan omforme din film til dvd-format og evt. samtidig brænde den til dvd'en. Jeg har ikke prøvet at lege med den slags, så jeg kan desværre ikke anbefale nogle programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Filmformat

Indlægaf Klattrup » søn okt 08, 2006 21:51

Jan skrev:Hvordan kommer jeg videre?


Prøv med Video DVD Maker FREE, det kan brænde WMV på DVD så det kan ses på en almindelig dvd-afspiller (som en dvd-film).
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Jan » man okt 09, 2006 15:11

Mange tak for svarene.
Mvh. Jan
Jan
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron