m¾uì29ÎÎÙÅÆôC¼HÃöV

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

meddelelse fra Firewall

Indlægaf meretejo » fre nov 10, 2006 0:11

Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger. Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".

Nedenunder står der videre:
Retning: indgående fjernadresse 212.23.177.147 fjernport 80
Lokal adresse 87.50.39.216



Hvordan skal jeg tyde dette?

mvh meretejo
:?:
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 10, 2006 0:26

meretejo skrev:Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger.


Adressen på siden? (det du skriver i adressefeltet)

meretejo skrev:Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".


Som en del af siden eller i et popup-vindue? Hvis meddelelsen ikke er en del af siden, så forklar, hvad du ser på siden, og hvad adressen på siden er (det der står i adressefeltet).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf meretejo » fre nov 10, 2006 0:31

Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger.


Adressen på siden? (det du skriver i adressefeltet)

meretejo skrev:Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".


Som en del af siden eller i et popup-vindue? Hvis meddelelsen ikke er en del af siden, så forklar, hvad du ser på siden, og hvad adressen på siden er (det der står i adressefeltet).

------------------------------------------------
Tak for svar Kim. Jeg lukke lige ned og åbner programmet igen og melder tilbage her.
mvh
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf Gæst » fre nov 10, 2006 0:59

meretejo skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger.


Adressen på siden? (det du skriver i adressefeltet)

meretejo skrev:Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".


Som en del af siden eller i et popup-vindue? Hvis meddelelsen ikke er en del af siden, så forklar, hvad du ser på siden, og hvad adressen på siden er (det der står i adressefeltet).

------------------------------------------------
Tak for svar Kim. Jeg lukke lige ned og åbner programmet igen og melder tilbage her.
mvh

-------------------
Jeps, så er jeg her igen.
I adressefeltet står der: Mozilla-Europe. org\ dansk\
Det er ikke en pop-up men et regulært vindue fra TDC kabel-TV Sikkerhedspakke, der ligge ovenpå Mozillas hjemmeside.
Øverst i rammen står: "Beskeder fra Internetskjold"
Og så vises et gult udråbstegn og ved siden af står der "Firewall Besked"
Og så den tekst jeg tidl har nævnt.

Jeg kan tilføje, at jeg nu, den sidste gang jeg loggede på, kom på den side jeg plejer at komme på, du ved, den med silhuetten af en blå pige der ligger på maven og kigger på en skærm. Og så er der en bjælke til DOWNLOAD af Firefox 2.
Så tror jeg jeg har nævnt alt, hvad jeg kan.
mvh meretejo/joan
Gæst
 

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre nov 10, 2006 1:18

meretejo skrev:I adressefeltet står der: Mozilla-Europe. org\ dansk\


Ok, så er det den europæiske hjemmeside. Der har vist været nogle problemer med den i dag, den burde virke igen. Dog ikke på den adresse, du skriver ovenfor, men på denne:
mozilla-europe.org/da/

meretejo skrev:Det er ikke en pop-up men et regulært vindue fra TDC kabel-TV Sikkerhedspakke, der ligge ovenpå Mozillas hjemmeside.


Det er firewallen, der brokker sig, men jeg tør ikke sige, hvad der får den til at brokke sig. Og jeg kan ikke tjekke nærmere, eftersom siden virker igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf meretejo » fre nov 10, 2006 1:44

Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:I adressefeltet står der: Mozilla-Europe. org\ dansk\


Ok, så er det den europæiske hjemmeside. Der har vist været nogle problemer med den i dag, den burde virke igen. Dog ikke på den adresse, du skriver ovenfor, men på denne:
mozilla-europe.org/da/

meretejo skrev:Det er ikke en pop-up men et regulært vindue fra TDC kabel-TV Sikkerhedspakke, der ligge ovenpå Mozillas hjemmeside.


Det er firewallen, der brokker sig, men jeg tør ikke sige, hvad der får den til at brokke sig. Og jeg kan ikke tjekke nærmere, eftersom siden virker igen.

--------------------------------------------

Nej undskyld - adressen er selvfølgelig ikke backslash men bare //

Iøvrigt kan jeg oplyse, at jeg klikkede på DNS, og så stod der:
WADDI.requin.jmsp.net

Ellers tak for dit svar Kim, jeg må prøve at kigge på instillingen i min Firewall og se om der er markeringer, der kan ændres, så jeg ikke får sådanne meddelelser.
Når jeg ser på Egenskaberne for Mozilla i programstyringen i min Firewall, kan jeg vælge at markere et punkt der hedder "Handling ved forsøg på at oprette forbindelse". F.eks kan jeg vælge at "tillade" enten: "Kun program" eller "Program + IP"

Jeg synes ikke, det er så enkelt at "vælge" de funktioner i min sikkerhedspakke, men jeg kan jo måske spørge TDC's hjælpeprogram.

Men mange tak for dine svar i alle tilfælde.

Mvh joan



:)
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf meretejo » fre nov 10, 2006 12:15

meretejo skrev:
Kim Ludvigsen skrev:
meretejo skrev:I adressefeltet står der: Mozilla-Europe. org\ dansk\


Ok, så er det den europæiske hjemmeside. Der har vist været nogle problemer med den i dag, den burde virke igen. Dog ikke på den adresse, du skriver ovenfor, men på denne:
mozilla-europe.org/da/

meretejo skrev:Det er ikke en pop-up men et regulært vindue fra TDC kabel-TV Sikkerhedspakke, der ligge ovenpå Mozillas hjemmeside.


Det er firewallen, der brokker sig, men jeg tør ikke sige, hvad der får den til at brokke sig. Og jeg kan ikke tjekke nærmere, eftersom siden virker igen.

--------------------------------------------

Nej undskyld - adressen er selvfølgelig ikke backslash men bare //

Iøvrigt kan jeg oplyse, at jeg klikkede på DNS, og så stod der:
WADDI.requin.jmsp.net

Ellers tak for dit svar Kim, jeg må prøve at kigge på instillingen i min Firewall og se om der er markeringer, der kan ændres, så jeg ikke får sådanne meddelelser.
Når jeg ser på Egenskaberne for Mozilla i programstyringen i min Firewall, kan jeg vælge at markere et punkt der hedder "Handling ved forsøg på at oprette forbindelse". F.eks kan jeg vælge at "tillade" enten: "Kun program" eller "Program + IP"

Jeg synes ikke, det er så enkelt at "vælge" de funktioner i min sikkerhedspakke, men jeg kan jo måske spørge TDC's hjælpeprogram.

Men mange tak for dine svar i alle tilfælde.

Mvh joan



:)


Kim Ludvigsen. Nu har jeg fundet ud af det. Jeg gjorde følgende.

Åbnede mit sikkerheds program > Internetskjold > Avanceret > Firewall
og der under INDSTILLINGERfjernede jeg markeringen udfor: advarsel om ulovlige pakke.


Nu viser det vindue sig ikke mere!!
Håber andre evt. kan bruge dette
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf Gæst » fre nov 10, 2006 16:36

meretejo skrev:Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger. Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".

Nedenunder står der videre:
Retning: indgående fjernadresse 212.23.177.147 fjernport 80
Lokal adresse 87.50.39.216



Hvordan skal jeg tyde dette?

mvh meretejo
:?:



Nu senere, har jeg fået oplyst at adressen 212.23.177.147 er en af Firefox'es - men så undrer det mig, at den bliver blokeret af mit Internetskjold som et ugyldigt segment!
Findes der mon svar på det?

mvh
Gæst
 

Re: meddelelse fra Firewall

Indlægaf meretejo » fre nov 10, 2006 17:49

Anonymous skrev:
meretejo skrev:Jeg prøvede til aften at logge på Mozilla Danmark med den browser jeg altid bruger. Jeg kom godt nok ind på Mozilla men på en side, jeg aldrig har set før - og så vistes denne meddelelse på skærmen:

"Ugyldigt TCP-segment i en eksisterende forbindelse, Firewall har blokeret denne trafik".

Nedenunder står der videre:
Retning: indgående fjernadresse 212.23.177.147 fjernport 80
Lokal adresse 87.50.39.216



Hvordan skal jeg tyde dette?

mvh meretejo
:?:



Nu senere, har jeg fået oplyst at adressen 212.23.177.147 er en af Firefox'es - men så undrer det mig, at den bliver blokeret af mit Internetskjold som et ugyldigt segment!
Findes der mon svar på det?

mvh
meretejo
meretejo
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: tirs nov 07, 2006 13:24


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster

cron