Hvad er AUX på computeren ?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hvad er AUX på computeren ?

Indlægaf Jan Krag » lør nov 11, 2006 16:41

Hej
Jeg får nu en advarsel på min computer, AUX - er 127 grader celsius.
Jeg spørger så hvad er AUX ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Hvad er AUX på computeren ?

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 11, 2006 17:03

Jan Krag skrev:Jeg får nu en advarsel på min computer, AUX - er 127 grader celsius.
Jeg spørger så hvad er AUX ?


Hvordan får du advarslen (altså, hvilket program)?
Hvis det er en temperatur i computeren, er det slet ikke godt, og computeren bør i så fald snarest slukkes!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » lør nov 11, 2006 17:22

Hej Kim
Det er en hardwaremonitor, der ligger på bundkortet, men er det noget der mangler køling ?
I så tilfælde hvor ?
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør nov 11, 2006 17:34

Jan Krag skrev:Det er en hardwaremonitor, der ligger på bundkortet, men er det noget der mangler køling ?
I så tilfælde hvor ?


Det mest oplagte ved så høj en temperatur er processoren. Du kan være heldig, at det er en fejlmåling, især hvis computeren stadig kører uden at brænde sammen.

Jeg ville nok hurtigst muligt slukke computeren. Åbne kabinettet, og derefter tænde computeren for at se, om blæseren på processoren kører som den skal.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 14, 2006 12:19

Hej Kim
Jeg åbnede kabinettet, og alle 4 blæsere kørte som de skulle, men grafikkortet var meget varmt, iøvrigt det eneste, der var meget varmt. Der sidder jo også en cpu, på grafikkortet. Så kan det jo være AUX i computeren, jeg ved det ikke.
På en forstærker er det en ekstra lyd indgang, selvom jeg ikke kan se en sammenligning, ud over AUX.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 14, 2006 12:29

Jan Krag skrev:På en forstærker er det en ekstra lyd indgang, selvom jeg ikke kan se en sammenligning, ud over AUX.


Jeg mener at have set et program til temperaturmåling, der netop brugte betegnelsen AUX, hvis det ikke kunne finde ud af, hvilken temperatur der var blevet målt. Men en måler, der leveres med bundkortet burde nu ikke være i tvivl. Og den burde heller ikke lave fejlmålinger, sådan man man ofte kan risikere med selvstændige programmer.

Men hvis temperaturen stadig angives til at være 127 grader, og computeren alligevel virker, så virker det enten som en fejlmåling eller et mirakel. Måske det er tid at benytte den sidste udvej: læse manualen til bundkortet.

P.S. Du er sikker på, at der stod celcius og ikke fahrenheit?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 14, 2006 13:22

Hej igen Kim
Ja det er celsius, 127 grader, eller 261 F, og det er et helt nyt Asus bundkort. Jeg har nu set, at det er chippen - på bundkortet :
Winbond W 83627 D - AUX 0 - 127 C - ISA bus

Manualen er så på engelsk, og det forstår jeg ikke meget af, og jeg kan ikke finde AUX.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 14, 2006 13:42

Jan Krag skrev:Ja det er celsius, 127 grader, eller 261 F, og det er et helt nyt Asus bundkort.


Prøv at kontakte sælger. Og vend endelig tilbage med, hvad de siger.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 14, 2006 18:07

Hej
Jeg har snakket med en teknisk afdeling, hos Asus, og AUX har forbindelse med CPU'en. Han sagde noget om at syd-broen eller nord-broen, godt kan blive varm under opstarten, men han mente, at det nok er min Raid-opsætning af harddiske, der er for stor en belastning.
Jeg har bare ikke nogen Raid-opsætning, jeg har kun en enkel harddisk.
Men nu har jeg opdateret bundkortdrivere - chipsettet, og nu siger "Hardwaremonitoren" 47 C
Hvad skal jeg så tro på ?
Det hele virker som det skal.

Nu får jeg en "debug mode error" fejl hver gang
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 14, 2006 18:13

Jan Krag skrev:Men nu har jeg opdateret bundkortdrivere - chipsettet, og nu siger "Hardwaremonitoren" 47 C
Hvad skal jeg så tro på ?


Jeg vil tro, de 47 grader er korrekt. Den anden temperatur var så høj, at det ikke burde være muligt at køre ret lang tid med den, uden cpu'en brændte sammen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs nov 14, 2006 19:26

Hej Kim
Ja jeg håber, at 47 C er rigtigt, der er jo bare ikke lavet noget om, men tak foreløbigt.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 67 gæster