Udskrivning boks sidedeling

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Udskrivning boks sidedeling

Indlægaf Cornelius » man nov 13, 2006 21:16

Hej,
Mit problem er, at jeg er ved at lave en side i stil med www.birkedal-lejren.dk - blot med mere tekst på siden, så udskriften går over flere A4 sider.
I Explore og Opera fungerer det udmærket, men i Firefox og Netscape vises kun en side - og teksten fortsætter ned - og ved udskrivning får jeg også kun 1 side. Ved andre sider får jeg normalt almindelig sidedeling.
Er det min indholdsboks, som er absolute? - men er den ikke det, giver det andre problemer -
Findes der ikke en god forklaring?
Mvh
Cornelius
Cornelius

Re: Udskrivning boks sidedeling

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 13, 2006 21:30

Cornelius skrev:I Explore og Opera fungerer det udmærket, men i Firefox og Netscape vises kun en side - og teksten fortsætter ned - og ved udskrivning får jeg også kun 1 side. Ved andre sider får jeg normalt almindelig sidedeling.

Har du mulighed for at lægge siden op på nettet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

adresse

Indlægaf Cornelius » man nov 13, 2006 22:43

Siderne er på arbejdsstadiet, men det er siden:http://www.shafan.dk/artikel.html
der driller.
Cornelius
Cornelius

Re: adresse

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 13, 2006 23:11

Du har nogle fejl i koden. Så vidt jeg kan se, er det dem, der er skyld i problemet.

Jeg ved ikke, hvilket program du har brugt til at lave siden, men du skal ind i kildekoden og udskifte alle forekomster af:
<p align="justify">
med:
<p style="text-align: justify;">

Rettelse: Jeg var lidt for hurtig, der er en anden fejl - jeg leder videre. Men du bør under alle omstændigheder rette ovenstående fejl.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Kim Ludvigsen » man nov 13, 2006 23:41

Hmm, meget specielt.

Ja, jeg vil tro, problemet opstår på grund af "absolute" på din indholdsboks. Ændrer man den til "relative", vises hele teksten. Men som du har bemærket, giver det andre problemer. Prøv alligevel at ændre til relative, og flyt så menupunkterne højere op i koden. Jeg har lavet en hurtig prøve her:
http://80.62.45.5/shafan.html
men der er stadig placeringsproblemer, som skal rettes i css-filen. Bemærk også, at der i min prøve er forskel på, hvordan menuen placeres i Firefox og Internet Explorer.

Lav en backup af dine nuværende filer, inden du prøver at lave om på dem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt