Hvor ligger mails?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Hvor ligger mails?

Indlægaf Sis » tirs nov 14, 2006 6:39

Hvor ligger de mails man har i sin mailboks?
Her tænker jeg på Thunderbird, Outlook og hvad de hedder de mailprogrammer man har på sin pc. Jeg har en pop3 ting.
Sis
Sis
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jun 12, 2006 8:02

Re: Hvor ligger mails?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 14, 2006 11:07

Sis skrev:Hvor ligger de mails man har i sin mailboks?
Her tænker jeg på Thunderbird, Outlook og hvad de hedder de mailprogrammer man har på sin pc. Jeg har en pop3 ting.


Det afhænger meget af, hvilket program der er tale om. Thunderbird placerer mails i en profil, som man nemmest finder ved at klikke på Start => Kør => skriv: %appdata%\thunderbird\profiles => OK => åbn mappen "tilfældigetegn".default => åbn mappen Mail => åbn mappen med mailkontoens navn.

Jeg kan ikke lige huske Outlook eller Outlook Express udenad, men jeg kan da finde ud af det. Hvad skal du bruge placeringen til? Backup?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Sis » tirs nov 14, 2006 23:29

Nogle gange skulle man måske lige vågne ordentlig før man stiller spørgsmål. :)

På mit arbejde har vi en mailboks hvor der er en vis plads til mails, ryger vi over, kan vi ikke sende mere, så der må de vel ligge et sted der ikke er min pc.

Du har svaret på det jeg ville vide, de mails jeg har hentet i Thunderbird lægger lokalt hos mig (og så er det jo kun min pc der sætter begrænsninger).

Er der et nemt sted hvor man kan se hvor meget f.eks. indbakken fylder.
Sis
Sis
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: man jun 12, 2006 8:02

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs nov 14, 2006 23:44

Sis skrev:Er der et nemt sted hvor man kan se hvor meget f.eks. indbakken fylder.


Hvis du klikker dig frem til mailmappen som beskrevet ovenfor, har du en fil, der hedder inbox. Det er alle dine mails i indbakken. Du har også en fil, der hedder inbox.msf, men det er den uden filtype, der er interessant.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster

cron