AVG kontra windows firewall

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

AVG kontra windows firewall

Indlægaf Gæst » tirs dec 05, 2006 16:36

jeg har netop installeret AVG på min Windows XP. Servicep. 2

Men nu kan jeg ikke slå windows firewall til, hverken i sikkerhedscenter eller via kontrolpanel.

Hvordan får jeg den tilsluttet?
Gæst

Re: AVG kontra windows firewall

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 05, 2006 17:07

Anonymous skrev:jeg har netop installeret AVG på min Windows XP. Servicep. 2
Men nu kan jeg ikke slå windows firewall til, hverken i sikkerhedscenter eller via kontrolpanel.

Det burde ikke have noget med AVG at gøre.

Nu ved jeg ikke, hvor meget, du har tjek på den slags ting, men hvis det ikke er fordi, du gør noget forkert, så kan det være fordi, du har en virus inde på computeren. Nogle af dem forsøger at slå firewall og andre beskyttelsesprogrammer fra.

Hvis du er usikker på brugen af firewallen, så sig til, så får du en opskrift. Ellers prøv at scanne computeren med AVG og se, om AVG finder slemme programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf nesager » tirs dec 05, 2006 19:10

Kim Ludvigsen skrev:
Anonymous skrev:jeg har netop installeret AVG på min Windows XP. Servicep. 2

Nu ved jeg ikke, hvor meget, du har tjek på den slags ting, men hvis det ikke er fordi, du gør noget forkert, så kan det være fordi, du har en virus inde på computeren. Nogle af dem forsøger at slå firewall og andre beskyttelsesprogrammer fra.

Hvis du er usikker på brugen af firewallen, så sig til, så får du en opskrift. Ellers prøv at scanne computeren med AVG og se, om AVG finder slemme programmer.

Hej
Kan man godt bruge to firewall uden at de kolidere med hinanden.

Mvh. nesager
nesager

Indlægaf Gæst » tirs dec 05, 2006 19:29

Hvis du er usikker på brugen af firewallen, så sig til, så får du en opskrift. Ellers prøv at scanne computeren med AVG og se, om AVG finder slemme programmer.[/quote]

Jeg har scannet med AVG og den fandt diverse trojan hoarses og noget den kalder pepatch betegnet som virus.
Lige nu er der et popup vindue som skriver "threat detected" og henviser til system32\svdh3.dll

En opskrift på at slå firewall til vil være velkomment.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 05, 2006 19:41

Anonymous skrev:En opskrift på at slå firewall til vil være velkomment.

Få renset computeren først - det er muligvis det, der forhindrer firewallen i at blive slået til.

Du bør starte i fejlsikret tilstand for at rense computeren. Det kan desuden være, du kan slå firewallen til, når du er inde i fejlsikret tilstand.

Mere om fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Har du selv slået firewallen fra?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tirs dec 05, 2006 22:27

[quote="Kim Ludvigsen
Få renset computeren først - det er muligvis det, der forhindrer firewallen i at blive slået til.

Du bør starte i fejlsikret tilstand for at rense computeren. Det kan desuden være, du kan slå firewallen til, når du er inde i fejlsikret tilstand.

Mere om fejlsikret tilstand:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Har du selv slået firewallen fra?[/quote]

Scannet i fejlsikret tilstand med AVG.
Kan ikke starte win firewall "af en ukendt årsag" siger dialogboksen når jeg forsøger.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs dec 05, 2006 22:36

Anonymous skrev:Scannet i fejlsikret tilstand med AVG.

Og du har fået fjernet al snavset, så AVG ikke længere finder noget?

Prøv også en online scanner som fx Trend Micro og/eller Kapersky:
http://housecall.trendmicro.com/
http://www.kaspersky.com/virusscanner
Scanningen skal sandsynligvis foretages via Internet Explorer.

Anonymous skrev:Kan ikke starte win firewall "af en ukendt årsag" siger dialogboksen når jeg forsøger.

Hvis al snavset er væk, har jeg desværre ingen anden løsning end, at du kan prøve at reparere din Windows via installations-cd'en (hvis den indeholder Service Pack 2).
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » tors dec 07, 2006 8:04

Jeg fik et tip via news:

http://windowsxp.mvps.org/sharedaccess.htm

Dét klarede problemet.
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt