Pc-Inspector

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Pc-Inspector

Indlægaf Henning Fynbo » søn mar 04, 2007 12:44

Hej, jeg har ellers altid passet på de vigtige data, men nu gik det galt!
Jeg har samlet en ny pc og skulle selvfølgelig prøve Vista. Alt forløb fint og da mine backupdiske var nogle år og trængte til udskiftning lagde jeg alle data i 2 mapper på den nye disk med vista ( mega dumt, jeg ved det ) for det gik fuldstændigt i smadder da jeg instalerede Acronis disk program.
Nu er det bare sådan at Pc-Inspector ikke kan køre i Vista. Er der nogen mulihed for at få det til at virke i vista? Eller skal jeg installere et andet styresystem? Jeg har en Win2k pro.
Måske findes der andre recovery prg. som kan med Vista?

Fynboen
Henning Fynbo
 

Re: Pc-Inspector

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 04, 2007 13:01

Hvordan gik det i smadder? Fik du smadret Vista og alle data, eller kun dine backupdata?

Har du placeret dine backupdata på samme drev som Vista eller på et andet drev på samme harddisk? Hvis det er på samme drev, vil du risikere at få dem overskrevet, hvis du installerer Win2k (eller hvis du geninstallerer Vista).

Hvad med dine gamle backupdiske, har du ikke stadig dem?

Jeg ved ikke, om der er andre recoveryprogrammer, der kan bruges i Vista, men ellers kommer PC Inspector vel på et tidspunkt i en version, der virker på Vista.

Måske det kan betale sig at installere Win2K på en anden harddisk og så fra den redde dine data på Vista-disken? Det er nok den metode, jeg ville vælge, hvis de mistede data er vigtige nok til at retfærdiggøre investeringen i en ny harddisk. Du skal bare være opmærksom på, at investeringen risikerer at være forgæves, der er ingen garanti for, at PC Inspector kan redde de mistede data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Henning Fynbo » søn mar 04, 2007 20:33

Hvordan gik det i smadder? Fik du smadret Vista og alle data, eller kun dine backupdata?

Det gik galt da jeg instalerede Acronis Disk prg. Det virkede ikke efter hensigten. Maskinen frøs. Jeg kunne ikke starte op igen. Prøvede med rep. ved hjælp af Vista cd'en. Den kunne heller ikke, men fik da sendt nogle beskeder videre til microsoft

Jeg har taget disken ud, købt en ny og instaleret Vista igen.
Det er næsten ligemeget hvad det koster at få de data igen! Der er jo alle billeder og film fra de store familie sammenkomster, børnenes konfirmationer, ferier, jul osv.....og al vigtig brevveksling.
Hvis det ikke lykkes med PC inspector, vil det så forværre chancerne yderligere for andre at jeg prøver med PC inspector? Jeg tænker her på professionelt hjælp.
Mvh
Henning Fynbo
Henning Fynbo
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn mar 04, 2007 12:48

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 04, 2007 21:28

Henning Fynbo skrev:Det gik galt da jeg instalerede Acronis Disk prg. Det virkede ikke efter hensigten.


Det vil sige, du prøvede at ændre partitioner eller noget i den stil, og at det var i den forbindelse, det gik galt? I så fald er chancerne for at redde dine data absolut ikke gode. Det afhænger dog af, hvad du forsøgte med Acronis, og hvor langt i processen programmet nåede.

Henning Fynbo skrev:Hvis det ikke lykkes med PC inspector, vil det så forværre chancerne yderligere for andre at jeg prøver med PC inspector?


Det burde ikke forværre chancerne. Du skal bare sørge for, at PC Inspector ikke gemmer fundne data på den pågældende disk, men i stedet gemmer dem på den nye disk. I så fald nøjes programmet med at læse på den ødelagte disk, hvilket ikke forhindrer yderligere forsøg.

Men du risikerer desværre, at Acronis har fået ødelagt så meget, at det bliver meget svært at redde data - også for professionelle.

Men hvad med dine oprindelige backup-diske, som du skrev om? Hvis du stadig har dem, er de nok din bedste chance for at redde dine data.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7156
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster

cron