Seamonkey

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Seamonkey

Indlægaf Jan Krag » tirs jun 20, 2006 12:26

Hej Kim
Jeg har fået et problem med Seamonkey, jeg kan ikke bruge tastaturet, men kun musen. Der er ingen problemer i Firefox eller Mozilla Suite, men i Seamonkey virker tastatur-genvejene ikke, for eksempel er det jo nemmere at bruge piletasterne på tastaturet, end at bruge rullehjulet på musen. Seamonkey skulle jo være mere opdateret end Mozilla Suite.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Re: Seamonkey

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 20, 2006 12:49

Jan Krag skrev:Jeg har fået et problem med Seamonkey, jeg kan ikke bruge tastaturet, men kun musen.


Jeg har desværre ikke selv Seamonkey installeret, så jeg kan kun gætte, men lige et par spørgsmål:

Har det virket i din nuværende version af Seamonkey?
Er det kun nogle gange, det ikke virker?
Gør det nogen forskel, hvis du minimerer vinduet og derefter gendanner det?

Sidstnævnte retter op på en fejl i Firefox, hvor der er problemer med tastaturet i forbindelse med Find mens du skriver-funktionen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs jun 20, 2006 13:07

Hej Kim
Nej det har ikke virket i denne, sidste nye udgave af Seamonkey, 1.02 og det er hele tiden - alle sider - og hver gang.
Det er lidt dumt, at bruge musen til alt. Derfor har jeg stadig Mozilla Suite installeret, selvom den er gammel efterhånden. Jeg håbede at der var en indstilling et sted, som jeg havde overset. I stedet for, at bare bruge den gamle Mozilla Suite.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 20, 2006 20:00

Jeg har lige prøvet at installere Seamonkey 1.02, og jeg har ingen problemer med at rulle op og ned på siderne med piletasterne. Kan det være en udvidelse, der driller? Hvis det er muligt at starte Seamonkey i fejlsikret tilstand (safe-mode), så prøv om det hjælper.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs jun 20, 2006 21:34

Hej igen Kim
Mange tak, men nej, jeg kan ikke få tastaturet til at virke sammen med Seamonkey. Det virker som sagt fint sammen med Mozilla Suite og Firefox.
Jeg har vejrudsigten, flashblock, adblock og no script - ingen reklamer, men de burde ikke påvirke tastaturet, og det er de samme udvidelser jeg har på alle 3 programmer.
Lige nu bruger jeg Firefox, og den er 3 minutter om at komme ind på:win-xp.no i forumét
Mozilla Suite klarer det på 2 sekunder. Mange tak for hjælpen
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Klattrup » tirs jun 20, 2006 21:41

Jan Krag skrev:Lige nu bruger jeg Firefox, og den er 3 minutter om at komme ind på:win-xp.no i forumét


Har du prøvet med dette tweak
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 20, 2006 21:50

Jan Krag skrev:Jeg har vejrudsigten, flashblock, adblock og no script - ingen reklamer, men de burde ikke påvirke tastaturet


Det kan selvfølgelig også være en forkert indstilling et eller andet sted. Prøv at oprette en ny profil og skift til den for at se, om det gør nogen forskel.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » tirs jun 20, 2006 22:28

Hej igen
Nu er det på en ny ren installation, uden bogmærker eller udvidelser, og så kan jeg godt bruge tastaturet, og altså med en ny profil.
Den anden profil har ellers fulgt mig gennem nogle år, via MozBackup, eller manuelt, men det er den samme profil, og de samme bogmærker, jeg flytter rundt med.
Spørgsmålet er så, om jeg skal lave en ny profil til Seamonkey, den gamle profil virker jo i Firefox og i Mozilla Suite, selvom suiten vil jeg så skrotte, hvis jeg kan komme til at bruge Seamonkey rigtigt.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Jan Krag » tirs jun 20, 2006 22:36

Hej Klattrup
Tak for forslaget, nej det havde jeg ikke prøvet, jeg kendte det ikke, men jeg prøvede lige, inden at jeg lavede en ny installation af Seamonkey.
Umiddelbart syntes jeg ikke at det gjorde nogen forskel, men jeg har lavet det, så jeg prøver igen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jun 20, 2006 23:25

Jan Krag skrev:Spørgsmålet er så, om jeg skal lave en ny profil til Seamonkey, den gamle profil virker jo i Firefox og i Mozilla Suite, selvom suiten vil jeg så skrotte, hvis jeg kan komme til at bruge Seamonkey rigtigt.


Det anbefales vist under alle omstændigheder, at man ikke bruger samme profil til Mozilla og Seamonkey. Og jeg kunne fx ikke starte Seamonkey, før jeg havde oprettet en selvstændig profil til programmet - det ville ikke fungere med min gamle Mozilla-profil.

Seamonkey/Mozilla bruger ikke samme profil som Firefox.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Indlægaf Jan Krag » ons jun 21, 2006 10:53

Hej Kim
Jeg har jo skiftet en del frem og tilbage, Mozilla Suite, Firefox og Seamonkey, og de kan sagtens bruge samme profil.De lægger den bare ikke samme sted, så den skal flyttes manuelt, eller meget nemmere med MozBackup, men jeg ved ikke om nogen anbefaler det.
Seamonkey virker endnu, med tastaturet. Nu vil jeg så prøve at flytte mails, og installere udvidelser, en ting ad gangen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Jan Krag » ons jun 21, 2006 12:31

Hej igen Kim
Tak for hjælpen, nu virker Seamonkey, med bogmærker, og udvidelser, denne gang er det flyttet manuelt, det hele.
Ja undskyld at jeg bliver ved, men det var en kort fornøjelse, efter at jeg lukkede Seamonkey, var vejrudsigten væk, og flashblock vil heller ikke.
Vejrudsigten har jeg prøvet at installere 8 gange. og når jeg genstarter første gang er den der, men næste gang er den væk.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29

Indlægaf Jan Krag » tors jun 22, 2006 12:49

Hej
Jeg vil bare lige slutte emnet, med at jeg har endnu engang slettet Seamonkey, og Mozilla Suite. Måske kan jeg vænne mig til at bruge Firefox og Thunderbird.
Tak for hjælpen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag
 
Indlæg: 508
Tilmeldt: søn jun 11, 2006 21:29


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster

cron