Skærm med flere tilslutninger

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skærm med flere tilslutninger

Indlægaf Jan Krag » søn maj 20, 2007 21:51

Hej
Jeg har købt en ny skærm, den har 2 VGA-stik og 1 DVI-stik.
Da jeg har 3 computere, lurer jeg på at tilslutte 2 computere samtidigt, 1 til VGA-stikket, og 1 til DVI-stikket, men er det farligt - forkert, vil den computer, der er slukket, få strøm gennem skærmen, og derved en slags kortslutning ?
Jeg vil selvfølgelig kun have en computer tændt ad gangen. Jeg vil gerne undgå at flytte kablet til skærmen, fra computer til en anden computer, og tilbage igen.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Re: Skærm med flere tilslutninger

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 20, 2007 22:22

Du er nok nødt til at tjekke din manual - selvom den slags normalt kun skal bruges som sidste udvej. Selvom du har tre stik, så er det ikke sikkert, skærmen understøtter flere samtidige computere. Hvis det understøttes, vil skærmen have en form for omskifter.

Min Sony har også 2 VGA-stik og et DVI-stik. Jeg kan have (og har) to computere tilsluttet samtidig, og jeg kan skifte med en omskifterknap - det fungerer helt fint. Og det er ikke et problem at have begge computere tændt samtidig.

Man kan så yderligere bruge en speciel boks (en KVM switch), der gør det muligt at benytte samme tastatur, mus og højtalere til to computere. Boksen kan også bruges til at dele skærmen, men her bruger jeg nu den indbyggede funktion i skærmen, fordi jeg dermed kan se skærmbilledet på den ene computer, mens jeg bruger tastaturet til at skrive på den anden computer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » søn maj 20, 2007 22:38

Tak for svaret, jeg har læst manualen flere gange, men der står intet om det, så vidt jeg forstår. Jeg har også en omskifter på skærmen, hvor jeg kan skifte mellem alle 3 stik.
Jeg ved som sagt ikke om der vil være forbindelse til den anden computer gennem skærmen, så den måske får strøm fra skærmkablet, når den ellers er slukket.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 20, 2007 22:58

Jan Krag skrev:Jeg har også en omskifter på skærmen, hvor jeg kan skifte mellem alle 3 stik.
Jeg ved som sagt ikke om der vil være forbindelse til den anden computer gennem skærmen, så den måske får strøm fra skærmkablet, når den ellers er slukket.

Hvis du har en omskifter til alle tre stik, så burde der ikke være noget problem. Det med strømmen er i hvert fald ikke noget problem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » man maj 21, 2007 11:11

Tak for svaret, men jeg skal ikke spørge så meget.
Nu har jeg prøvet - negativt, jeg satte VGA-stikket i skærmen, og ville sætte den anden ende af kablet i computeren. Der kom nogle gnister, og strømmen forsvandt, HFI-relæet havde afbrudt strømmen. Alt var selvfølgelig slukket, da jeg gjorde det. Der er ingen problemer med at bruge computeren alene, med dem begge to.
Den ene computer var tilsluttet med DVI-kablet, imens jeg prøvede VGA på den anden, men det hele var slukket på stikkontakten.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 21, 2007 11:32

Jan Krag skrev:Tak for svaret, men jeg skal ikke spørge så meget.
Nu har jeg prøvet - negativt, jeg satte VGA-stikket i skærmen, og ville sætte den anden ende af kablet i computeren. Der kom nogle gnister, og strømmen forsvandt, HFI-relæet havde afbrudt strømmen. Alt var selvfølgelig slukket, da jeg gjorde det. Der er ingen problemer med at bruge computeren alene, med dem begge to.
Den ene computer var tilsluttet med DVI-kablet, imens jeg prøvede VGA på den anden, men det hele var slukket på stikkontakten.

Jeg er helt ked af det, hvis jeg har forårsaget problemer med udstyret. Men jeg forstår ikke helt: Var begge computere slukket, da du prøvede? Så burde der jo ikke kunne komme gnister, når du sætter kablet i.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan Krag » man maj 21, 2007 18:01

Hej Kim
Nej det er ikke din skyld, men min egen nysgerrighed's skyld. Hvis jeg ikke prøver noget, finder jeg heller ikke ud af noget.
Alt mit computer udstyr var slukket på stikkontakten, så der har måske været gammel strøm, i noget af det. Det kan der være i gamle fjernsyn.
Nu har jeg en computer tændt og tilsluttet ad gangen.
Men hvorfor er der en omskifter mellem 3 skærm-stik.
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Beskeder

Indlægaf Gæst » tirs aug 21, 2007 14:29

hvordan kan jeg sende beskeder der poper up på andre computere der er tilsluttet det netværk jeg er på ?
Gæst

Tilbage til Hjælp til alt