Mere plads på C drev

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Mere plads på C drev

Indlægaf torleif » ons jul 11, 2007 17:35

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende:
Jeg har et fyldt C drev og et D drev med masser af plads.

Kan man "flytte" noget diskplads fra Drev D til Drev C???

MVH
Torleif
torleif

Re: Mere plads på C drev

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 11, 2007 17:46

Prøv at tjekke denne tråd:
http://kimludvigsen.dk/phpbb2/viewtopic.php?p=2026
Der beskrives flere metoder, tjek især det næstsidste indlæg, der er skrevet af Jan Krag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

svar mere pladspå C drev

Indlægaf torleif » ons jul 11, 2007 17:57

Hej
Tak for hurtigt svar.
Desværre har jeg været tråden igennem og lavet de foreslåede ændringer.

Men jeg har stadig kun 800 Mb tilbage på C drev og 100GB tilbage på D drev.

Man kan ikke ændre på størrelsen af drevene, da jeg har den opfattelse at det reelt er samme fysiske enhed der blot har fået allokeret plads til henholdsvis C og D drev.!!!

MVH

Torleif
torleif

Re: svar mere pladspå C drev

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 11, 2007 18:13

Det kan gøre med et specielt program, men dels er de fleste af den slags programmer vist købeprogrammer til flere hundrede kroner, og dels er der altid en risiko, når man flytter rundt på den måde.

Der er endnu en metode, som vist ikke er nævnt i den anden tråd: Du kan prøve at flytte nogle af dine programmer over på drev D. Det vil dog normalt betyde, at du skal afinstallere dem og herefter geninstallere dem. Under installationen skal du så ændre installationsstien til drev D.

Det vil være en god ide at oprette en mappe med navnet Programmer på drev D, og så gemme programmerne i den. På samme måde som de ligger i mappen Porgrammer på drev C.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Svar mere plads

Indlægaf torleif » ons jul 11, 2007 18:34

Hej

Tak. der er lidt at gå i gang med nu.
MVH

Torleif
torleif

Indlægaf Klattrup » ons jul 11, 2007 18:37

Kim Ludvigsen skrev:Det kan gøre med et specielt program, men dels er de fleste af den slags programmer vist købeprogrammer til flere hundrede kroner, og dels er der altid en risiko, når man flytter rundt på den måde.

Der er dog et som jeg selv bruger som ikke koster noget, det hedder Paragon Partition Manager 2005 og skal registreres (det foregår via et link på førnævnte side) med dette program kan D først gøres mindre og C bagefter gøres større

Men som Kim skriver, der er altid en risiko når man flytter rundt på det.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 11, 2007 18:43

Klattrup skrev:Der er dog et som jeg selv bruger som ikke koster noget, det hedder Paragon Partition Manager 2005

Er de gratis programmer lige så sikre som fx Partition Magic, eller er risikoen for datatab større?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Klattrup » ons jul 11, 2007 19:31

Kim Ludvigsen skrev:Er de gratis programmer lige så sikre som fx Partition Magic, eller er risikoen for datatab større?

Paragon er lige så sikkert som Partition Magic, men det er vist ikke nær så kendt som Partition Magic.
grunden til at det er gratis er at det er en lidt ældre version af programmet (det var der andre software-fabrikanter der kunne lære lidt af).

Selv har jeg ikke oplevet datatab ved nogen af programmerne.
Brugeravatar
Klattrup

Geografisk sted: Rudkøbing

Tilbage til Hjælp til alt