Pop Up

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Pop Up

Indlægaf Jan » søn aug 05, 2007 9:16

I den sidste tid er jeg begyndt at få en masse Pop Up. Jeg aner ikke hvor de kommer fra, har ikke været inde på uartige sider i meget lang tid.
Mange gange kommer de fra Adserver5.com, men sandelig også mange andre steder fra.

Min Firewall er slået til, og den accepterer ikke undtagelser.

Jeg håber der er en anden mulighed, end badekarret, til at stoppe dette uvæsen. Er desperat..
Venlig hilsen
Jan
Jan

Geografisk sted: Himmerland

Re: Pop Up

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn aug 05, 2007 11:25

Umiddelbart lyder det som om, du har fået spyware ind på computeren.

Kommer de, mens du surfer på nettet, eller også selvom du laver noget helt andet?

Bruger du Internet Explorer eller en anden browser?

Hvad står der i den blå bjælke allerøverst i programmet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man aug 06, 2007 7:57

Kommer de, mens du surfer på nettet, eller også selvom du laver noget helt andet?

Bruger du Internet Explorer eller en anden browser?

Hvad står der i den blå bjælke allerøverst i programmet?[/quote]

1. Jeg har kun bemærket det når jeg er på nettet.

2. Det er meget forskelligt. Eks.: Adserver5 (er den der er oftest) men også Iforex - Saxo bank - Airberlin og så også noget med dating. Ved nærmere eftertanke står der vist nok CID: xxxxx. Håber det giver mening.

3. Jeg bruger IE. Jeg ved godt at du anbefaler andre browsere, og jeg har dem da også, men kan ikke rigtig komme til rette med dem endnu.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 06, 2007 8:51

Jan skrev:1. Jeg har kun bemærket det når jeg er på nettet.

Altså, når du surfer? Jeg tænkte på, om de også kommer, hvis du er på nettet og du ikke surfer rundt på forskellige sider. Altså når du læser mails, eller mens du skriver herinde. Hvis de kommer "af sig selv", er det et tegn på, at du har fået spyware ind. Hvis de udløses af hjemmesider, du besøger, er det blot pop op-blockeren som fejler.

Jan skrev:2. Det er meget forskelligt. Eks.: Adserver5 (er den der er oftest) men også Iforex - Saxo bank - Airberlin og så også noget med dating. Ved nærmere eftertanke står der vist nok CID: xxxxx. Håber det giver mening.

Det er ikke så meget den tekst, der er interessant, men mere det der ellers står på bjælken. Står der Internet Explorer, Messenger eller noget helt tredje?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man aug 06, 2007 10:03

Ja de kommer også selvom jeg ikke surfer. De kommer også når jeg gør noget så uskyldigt som at kigge på mine familiebilleder.

I den blå blælke står der ikke andet end det jeg har skrevet. Dog er der det lille blå e som der altid er.

Retfærdigvis vil jeg lige nævne. Hyppigheden er aftaget væsentlig efter jeg har slettet nogle programmer som jeg aldrig brugte. Det gjorde jeg efter at have læst din artikel om Spyware. Jeg har bare svært ved at se nogen forbindelse mellem de programmer og Pop Up fordi så skulle de have kommet for længe siden.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 06, 2007 11:33

Det vil nok være en god ide at scanne computeren for spyware. Du kan bruge et af det to programmer, jeg har skrevet om, Ad-Aware eller Spybot, eller du kan prøve med Superantispyware, som vist skulle være det bedste i øjeblikket:
http://www.download.com/3000-7786_4-10648171.html
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » man aug 06, 2007 11:54

Tak, det vil jeg prøve. Men jeg vil lige fortælle dig dette. Jeg bruger McFee siteadvisor. Når jeg klikker på det sidste link du skrev bliver jeg advaret af McFee når jeg vil downloade.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 06, 2007 13:02

Jan skrev:Tak, det vil jeg prøve. Men jeg vil lige fortælle dig dette. Jeg bruger McFee siteadvisor. Når jeg klikker på det sidste link du skrev bliver jeg advaret af McFee når jeg vil downloade.

Så er der vist noget galt med siteadvisor. Download.com er nok et mest velrenomerede download-site på nettet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 08, 2007 9:09

Kim Ludvigsen skrev:Så er der vist noget galt med siteadvisor. Download.com er nok et mest velrenomerede download-site på nettet.

Det er muligt. Her til morgen da jeg startede pc var den dræbende langsom. Jeg åbnede joblisten for at hvad der kørte, kun virtuel notes kørte, men CPU - brug var 100% i laaang tid. Da jeg åbnede IE og startsiden (denne) kom frem fik jeg samtidig en advarsel om at denne side havde forbindelse til 888.com (noget poker halløj) og vupti poppede 888.com op.

Jeg prøvede det fra download.com, som du anbefalede mig. Den fandt 803 fejl og udbedrede de 20 af dem. så skulle jeg betale. Herefter prøvede jeg spybot. Den fandt 78 problemer, som den rettede.

Situationen nu er: AVG kan jeg ikke starte, pc er umådelig langsom og pop up får jeg stadig men mange af dem er tomme rammer. Det er faktisk noget rigtig skidt, bliver mere og mere desperat. Overvejer at dyppe pc i badekarret for at få den renset.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons aug 08, 2007 10:17

Jan skrev:Overvejer at dyppe pc i badekarret for at få den renset.

Inden du tyr til så drastiske tiltag, så prøv, om du kan få hjælp i forummet på Spywarefri:
http://www.spywarefri.dk/forum
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Jan » ons aug 08, 2007 10:43

Jeg prøver, selv om jeg gruer for deres sprog. Fatter ikke så meget af det.
Men mange tak fordi du forsøgte at hjælpe mig.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan Krag » ons aug 08, 2007 11:55

Hej
Jeg vil anbefale et antispyware-program, Spyware Doctor starter edition.
Jeg har brugt AVG's antispyware program i lang tid, men prøvede så Spyware Doctor, det fandt 86 mistænkelige filer, som jeg så slettede.
Derefter afinstallerede jeg AVG-antispyware, og bruger nu Spyware Doctor, det er også gratis
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Jan » ons aug 08, 2007 17:26

Hej Jan

Tak for tippet. Jeg prøver, og vender tilbage med resultatet.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan » ons aug 08, 2007 20:09

Til orientering:

Jeg prøvede Spyware Docter den fandt 262 fejl, mange af dem var angiveligt alvorlige fejl.
Da jeg ville fjerne fejlene fik jeg besked på at skulle købe programmet. Det kostede 39,95 Euro. I min desperation købte jeg det.

Efter en del forsøg med det pædagogiske princip som kaldes "fumle - fejle" fik jeg det nyerhvervede program til at scanne. Da jeg havde betalt fandt det "kun" 47 fejl. Nu undre det mig bare, hvor de andre 215 fejl er blevet af.

Status nu: Pc slap for badekarret, indtil videre, tilsyneladende kører den normalt, og jeg har endnu ikke set Pop Up.
Såfremt dette fortsætte er jeg en lykkelig mand, omend jeg er blevet mere fattig.

Mange tak til Kim og Jan.
Venlig hilsen
Jan
Jan

Indlægaf Jan Krag » ons aug 08, 2007 23:16

Ja undskyld, at jeg ikke gav et link, jeg ved, at det er for sent, nu hvor du har betalt.
Jeg hentede denne her:http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=41239
Den er freeware
http://www.neowin.net/index.php?act=view&id=41239
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Tilbage til Hjælp til alt