Køb af bærbar computer

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Køb af bærbar computer

Indlægaf Schindler » fre aug 10, 2007 17:52

Hej,

Der er utvivlsomt mange, som har stillet dette spørgsmål før - Men jeg gør et forsøg:-)

Jeg skal starte på DTU til september, og i materialet, jeg har modtaget, står der, at det forventes, man har en bærbar. Det skal "hverken være den billigste eller den dyreste, men en god mellemvare". Jeg forestiller mig, at en sådan computer koster 6000-7000 kr.

Computeren skal indeholde et tråsløst modem. Derudover har jeg ikke personligt de store krav. Den skal primært bruges til studieopgaver. Den må naturligvis gerne være hurtig, have en ordentlig størrelse, men jeg kan ikke sætte konkrete tal på noget af det.

Glæder mig til at høre fra jer.

På forhånd tak.

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Jan Krag » fre aug 10, 2007 18:55

Her er der nogle muligheder http://www.komplett.dk/k/k.aspx
Venlig Hilsen Jan
Jan Krag

Indlægaf Schindler » søn aug 12, 2007 14:43

Jeg har andre steder fået anbefalet Bilkas computere. De har lige pt. et par stykker fra henholdsvis HP og Acer, som måske er interessante?
Ligeledes har jeg ladet mig fortælle, at jeg i prisklassen 5000-7000 kr formentlig vil blive tilfreds med hvad som helst - Uanset mærke.

Nogen, der har nogle erfaringer med forskellige mærker - Altså Acer, HP, Zepto, Dell m.fl.? (Hvilken service ydes ved reperationer, hvordan hvis man er nødt til at geninstallere computeren senere og alle den slags spørgsmål?).

På forhånd tak.

Mvh Schindler
Schindler

Indlægaf Schindler » man aug 13, 2007 19:07

Foreløbig har jeg kig på denne computer fra Bilka:

HP Pavilion Turion 64 X2 1,8 GHz
2 GB DDR2 RAM
160 GB harddisk
(op til) 559 MB GeForce 7150M grafik (delt)
15,4" skærm

Der følger Windows Vista Home Premium, Works 8, Norton Internet Security (60 dages opdatering).

Prisen er 5999,-

Hvad siger I til denne? Nogen bedre bud?

På forhånd tak.

Mvh Schindler
Schindler

Tilbage til Hjælp til alt