Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » ons mar 24, 2010 23:01

Hej, er der nogen der kan fortælle mig hvorfor mine meta tags forsvinder? Jeg slettede ovenikøbet den installerede danske version og gik tilbage til den engelske samt kopierede wysiwyg teksten over i en nyåbnet template som jeg gemte. Da forsvandt mine meta tags igen. Rimeligt underligt. Det har jeg ikke været ude for før i det år jeg har brugt Kompozer.

Iøvrigt har jeg i nogle uger haft problemer med at når jeg skriver (uanset hvor og i hvilket program, email, word, you name it) bliver teksten pludselig rodet rundt som om der er en bug der lige rafler med ordene og bogstaverne så jeg må skrive det hele om. Ved nogen hvordan man løser dette problem, idet jeg har en mistanke om at det er roden til problemet?

VH
DIno
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Klattrup » ons mar 24, 2010 23:13

Er det en bærbar pc du bruger ?
(i så fald mistænker jeg touchpad'en for unoderne)
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 24, 2010 23:57

Hvilke metatags er det, som forsvinder? KompoZer har det med at fjerne ulovlig kode, så måske det er årsagen. Du kan evt. kopiere tags'ene herind, så kan vi andre prøve, om det samme sker hos os.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » fre mar 26, 2010 9:01

Mange tak for hjælpen, ja du mindede mig om noget jeg havde glemt: touch padd-en. Jeg installerede den nødvendige driver fra dell hvorved ikonen for touch padden blev synlig og kunne deaktiveres.
Problemet med Kompozer forsvandt dog ikke før jeg ændrede hele koden; startede forfra. Måske skyldtes fejlen at jeg havde installeret den danske version af Kompozer, så jeg brugte min template som var lavet i den engelske version.
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » tors apr 08, 2010 7:11

Nej, problemet blev ikke løst. Det var kun en midlertidig fornøjelse før problemet blev ved at dukke op. På trods af alle forholdsregler, såsom at kopiere hovedet over i notepad og have en kopi, sker det ofte uventet. Hele <head> sektionen forsvinder pludselig. her er hovedet som jeg bruger samt ...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>template</title>
<meta http-equiv="Content-Type"
content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta name="Description" content="">
<meta name="keywords" content="">
<style type="text/css">
body {
background-image:url(imgs/backimage.gif);
background-position:top left;
background-color:#fff;
}
body, td {
font:13px Verdana, Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif;
color:#000;
margin: 0px;
}
h1, h2, h3 {
margin:6px 0px 14px 0px;
}
h1 {
font-size:26px;
}
h2 {
font-size:22px;
}
h3 {
font-size:18px;
}
</style>
</head>

Et andet tilbagevendende problem som heldigvis ikke sker så ofte igen er at Kompozer "crasher" og lukker ned uden videre og uden at gemme.
Nogen ideer?
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 08, 2010 8:10

Jeg har prøvet at lege lidt med din kode, og jeg kan ikke genskabe problemet. Og jeg kan heller ikke se, hvorfor noget skulle drille med den kode.

Har du lagt mærke til, om problemet opstår, når du foretager dig specielle ting, fx indsætter et billede eller redigerer css-stile?

Hvordan viser problemet sig egentlig? Jeg tænker på, om header-koderne pludselig forsvinder, mens du redigerer, eller om det først er næste gang du åbner siden.

Chrash'ene er der nok ikke så meget at gøre ved. Alle programmer kan indeholde fejl, og KompoZer er absolut ikke undtaget. Og programmet er så gammelt, at der ikke er en backup-funktion i det. Eneste positive i den forbindelse er, at programmøren arbejder på nye versioner, der skulle rette mange af de gamle fejl. Men det går desværre lidt langsomt med at få udsendt de nye versioner.

I værste fald kan du prøve en ren geninstallation, hvor du fjerner alle gamle spor. Dette vil også fjerne din opsætning af sitemanageren med din adgangskode til webhotellet osv. - det vil dog selvfølgelig ikke påvirke dine eksisterende sider. Netop det, at du har skiftet sprogversion kan give problemer, omend jeg har svært ved at tro, at det kan få kode til at forsvinde.

Hvis du vil prøve at starte helt forfra, så gør dette:
Afinstaller KompoZer via Tilføj eller fjern programmer
I XP:
Klik på Start
Kør
Skriv: %appdata%
OK
Find og slet mappen KompoZer
Installer programmet igen i den sprogversion, du ønsker.

I Vista og 7'eren kan du i stedet skrive %appdata% i skrivefeltet nederst i startmenuen og så trykke på Enter.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » tors apr 08, 2010 16:31

Jeg ved ikke om der er en bestemt ting jeg goer som giver problemet. Jeg mener at have observeret at det opstaar naar jeg gemmer filen direkte imens jeg er i kodevinduet. Men ogsaas naar jeg skifter fra kodevinduet til det regulaere vindue altsaa WYSIWIG viewet. Jeg forsoegte nemlig at tage forbehold for det men det virkede ikke. Problemet er saa grelt at jeg i et stykke tid har taenkt paa helt at skifte editor men det er aergerligt naar nu jeg kender Kompozer.

Jeg mener at problemet opstod efter at jeg havde installeret den danske version og indl;ste gamle html filer fra den engelske version. Da jeg observerede problemet afinstallerede jeg den danske som foreskrevet her hvorp[ jeg igen installerede den engelske version. Men da problemet fortsatte lavede jeg en ny skabelon. Problemet er dog ikke forsvundet.

Naar problemet opstaar skifter fonten, men det er vel logisk naar hovedet forsvinder. Jeg har valgt indstillingen med Verdana under skrifttyper, som du anbefaler. Det havde jeg ikke foer men det har vist ingen betydning.
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors apr 08, 2010 18:40

Kildekodevisning er en speciel visning, som reelt ikke har noget med editoren at gøre. Dine ændringer i kildekodevisning påføres først siden, når du skifter til en af de andre visninger. Du burde da også få skiftet tilbage til almindelig visning, hvis du prøver at gemme i kildekodevisning.

Jeg tror, dit problem skyldes forskellige sprogversioner. Og den mistanke styrkes selvfølgelig kun af, at problemet først opstod efter, du installerede den danske version. Prøv at starte forfra, som beskrevet i mit forrige indæg.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » tors apr 08, 2010 19:25

Tak, jeg prøver det.
VH
Dino :)
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » søn apr 11, 2010 23:05

Jeg har igen slettet den gamle version og installeret den nye engelske. Fra engelsk til engelsk. Problemet er der stadig om end ikke så ofte, tilsyneladende. Det kommer altid når jeg er i kodevisningsvinduet og skifter til wysiwig vinduet. Rimeligt træls vil jeg sige. Der sker også mærkelige ting når jeg oploader det. FOoter kommer i toppen istedet for i bunden. Jeg ved ikke om det er relateret eller skyldes provideren.
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 12, 2010 3:36

Startede du helt forfra? Altså også med at slette KompoZers data-mappe?

Som tidligere skrevet, så er kildekodevisning lidt speciel i KompoZer, da det ikke er en ægte live kildekodevisning. Så det er ikke utænkeligt, at der kan opstå problemer ved skift til normal visning, men sletning af metakoder bør nu under ingen omstændigheder finde sted.

Det kunne være interessant at se din kode før og efter kodeændringen. Også med hensyn til footeren.

Vises footeren korrekt igen, næste gang du åbner siden i KompoZer? I så fald er problemet her et andet, nemlig at den vises anderledes i KompoZer (som er baseret på gammel Firefox-kode) og så i moderne browsere.

Er der for øvrigt en speciel grund til, at du har installeret den engelske version?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man apr 12, 2010 3:54

Hov, jeg ser lige, at du skriver "den nye engelske". Hvilken version har du installeret?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Dino » man maj 17, 2010 20:55

Hej
Jeg kom væk fra emnet eller bed problemerne i mig. Nu er problemerne dog eskaleret.

Min engelske version er version 0.7.10 (20070831)

Oprindeligt havde jeg den engelske version installeret hvor det problem ikke fandtes. Så skiftede jeg til den danske version fordi jeg tænkte jeg kunne få fordele ved at følge vejledningerne her på siden. Da opstod problemet.

Så slettede jeg den to gange igen og installerede den engelske version igen for at se om jeg kunne slippe af med problemet. Jeg har flere gange lavet en ny template med specifik kode som passer til min udbyders krav til oploadning af HTML filer så de passer i deres system. Men problemet fortsætter.

Jeg har fået et andet dårligt problem ved at min homepage vises med teksten bag den venstre navigationsbar. Det problem ser jeg ikke på min computer men på flere andre computere er det spottet i Internet Explorer i hvert tilfælde.

Jeg har været godt træt af Kompozer for der er mange bugs og jeg bruger megen tid på at lave sider forfra, især fordi head sektionen forsvinder. Men den crasher også tit og lukker uden varsel og uden at gemme, så man skal gemme ofte og det er lidt paranoidt.

vh
Dino
Dino
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn mar 14, 2010 16:08

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Kim Ludvigsen » man maj 17, 2010 21:54

Jeg har en mistanke om, at dine problemer skyldes skiftet mellem forskellige sprogversioner, og at du ikke har fået slettet den gamle profil, som jeg skriver med rød tekst her:
http://kimludvigsen.dk/programmer-inter ... lation.php

Med hensyn til den forskellige visning i KompoZer og IE, så skyldes det sikkert, at Firefox (som KompoZer er bygget på) og IE ikke fortolker alle koder ens. Hvis du har mulighed for at uploade en testside og beskrive problemet, samt i hvilken version af IE, det opleves, så kan jeg se nærmere på koden.

Men prøv først at slippe af med meta-problemet ved at slette profilen, så vi kan være sikre på, at det ikke er den fejl, der er skyld i fejlplaceringen på siden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Meta tags forsvinder og ord roder rundt

Indlægaf Gæst » tors maj 12, 2016 8:45

Hej Ludvig. Jeg har i min ubuntu 16.04 fået to problemer. Det ene er at ubuntusoftwarecenter fortæller mig at kompozer.deb er et uønsket program fra 3 part. Dette kan jeg klare ved at søge på google hvor jeg skriver kompozer via terminal og her kan jeg så installere kompozer
sudo dpkg -i kompozer_0.8~b3.dfsg.1-0.1ubuntu2_i386.deb Dette til gavn for andre måske?

Mit største problem er at kompozer pludselig forsvinder totalt, og jeg kan dog genoprette den via det huskede i terminalen. Har Du et godt råd?? Det er ret irriterende selvom jeg har fundet en løsning der dog ikke retter problemet. Det gælder både 0.7 og 0.8 udgaven af kompozer Jeg har kompozer liggende som et ikon øverste på
arbejdslinien. Kompozer er også væk under Internet altså HELT forsvundet
Venligst [email protected]


Ole
Gæst
 

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 14 gæster

cron