WAN miniport og Telenor "advarsel"

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf kennethgaarslev » ons apr 21, 2010 11:02

På min nye computer dukker der flere gange dagligt en meddelelse op om, at forbindelsen via WAN miniport ikke kunne etableres - ringer op igen om 60 sekunder eller luk.

Selv om jeg trykker på luk kommer meddelelsen igen, men jeg aner ikke hvad det er for en forbindelse, hvordan den er havnet på computeren og hvordan man fjerner den.

Jeg anvender en ganske almindelig bredbåndsforbindelse via TELENOR.

Samtidig får jeg flere gange dagligt nedenstående meddelelse - jeg har aldrig åbnet linket, da det åbenlyst er fup, men TELENOR gider naturligvis ikke besvare spørgsmål herom eller
gøre noget ved problemet.

Har det eventuelt noget med Wan miniport at gøre?

Kenneth Gaarslev


Date: Sat, 17 Apr 2010 15:24:46 -0500
From: Telenor Webmail <[email protected]>
To: [email protected]


telenor Logo

Dear User,

Telenor har modtaget klager fra vores kunder
for uautoriseret brug af telenor online-konti.

På grund af dette, bliver du bedt om at følge de trin og
bekræfte din online kontooplysninger til sikring af din
Konti.

Bekræft konto her

/https://webmail.telenor.dk/webmail/src/login.php

Telenor service
Kenneth Gaarslev
kennethgaarslev
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors mar 15, 2007 17:34

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 21, 2010 12:02

kennethgaarslev skrev:På min nye computer dukker der flere gange dagligt en meddelelse op om, at forbindelsen via WAN miniport ikke kunne etableres - ringer op igen om 60 sekunder eller luk.


Jeg må erkende, at jeg ikke ved, hvad WAN miniport er. WAN er normalt internettet, mens LAN er et lokalt netværk. Bruger du en router, eller er du på direkte? Og bruger du en bærbar med trådløs bredbåndsforbindelse? Jeg kan nok ikke selv bruge svarene til noget, men dem med forstand på den slags vil nok gerne vide dette.

kennethgaarslev skrev:Samtidig får jeg flere gange dagligt nedenstående meddelelse


Hvordan får du den meddelelse? I en mail?

kennethgaarslev skrev: - jeg har aldrig åbnet linket, da det åbenlyst er fup, men TELENOR gider naturligvis ikke besvare spørgsmål herom eller
gøre noget ved problemet.


Du har helt ret i, at man ikke skal klikke på den slags links. Og selvom linket ikke er kopieret korrekt ind her, så er det ganske givet fup. Eftersom det er Telenors navn, der bruges, burde de bruge lidt tid på at fortælle, at det er fup, og at du bare skal slette mailene. Det er også i deres interesse.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf kennethgaarslev » ons apr 21, 2010 13:05

Jeg får systematisk mailen op til 4 gange på en dag. Jeg har indberettet den som "fup og fidus", men ingen kan eller vil åbenbart stoppe skidtet.

Jeg sletter dem naturligvis systematisk, men det er s'gu irriterende, at skulle rode med pop-uppen på skærmen 10 - 15 gange dagligt!

Systemet gav adgang til at logføre problemet og gemme en rapport - det har jeg forsøgt, men det har ikke være muligt for mig at finde rapporten bagefter!
Kenneth Gaarslev
kennethgaarslev
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors mar 15, 2007 17:34

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 21, 2010 13:14

kennethgaarslev skrev:Jeg får systematisk mailen op til 4 gange på en dag. Jeg har indberettet den som "fup og fidus", men ingen kan eller vil åbenbart stoppe skidtet.

Jeg sletter dem naturligvis systematisk, men det er s'gu irriterende, at skulle rode med pop-uppen på skærmen 10 - 15 gange dagligt!

Systemet gav adgang til at logføre problemet og gemme en rapport - det har jeg forsøgt, men det har ikke være muligt for mig at finde rapporten bagefter!


Jeg er altså forvirret. Det lyder som om, du blander to eller flere ting sammen. Du skriver, at du får mailen op til 4 gange dagligt. Er det mailen, der hævder at være fra Telenor?

I så fald: Det gør nok ikke den store forskel at indberette den. Bare slet den.

Men så skriver du popup og 10 - 15 gange dagligt. Hvad snakker du nu om? Wan-meddelelsen?

Og så skriver du om en mulighed for at logføre problemet. Er det efter Wan-meddelelsen?

Måske vi lige skulle tage ét problem ad gangen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf Klattrup » ons apr 21, 2010 13:57

WAN miniport kan deaktiveres

Det findes i enhedhåndtering og kan ses under netkort, det kræver dog at man har valgt under "Vis" at "Vis skjulte enheder"
Brugeravatar
Klattrup
 
Indlæg: 487
Tilmeldt: fre jun 09, 2006 10:21
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf kennethgaarslev » ons apr 21, 2010 16:01

Jeg får 3 - 4 mails dagligt, som keg blot sletter, men den meddelelse jeg sendte et skærmprint af, popper op et utal af gange i løbet af dagen.

Er det "Marvell Yukon 88E8071 PCI-E Gigabit Ethernet-controller" der skal deaktiveres ?
Kenneth Gaarslev
kennethgaarslev
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors mar 15, 2007 17:34

Re: WAN miniport og Telenor "advarsel"

Indlægaf hnoor0044 » fre mar 11, 2016 6:26

Tak for at dele information
hnoor0044
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 5:53


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron