Defragtmentering

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Defragtmentering

Indlægaf Kurt L . » lør dec 14, 2013 16:32

Hejsa . Jeg har arvet en PC med XP.prof. . Den var fyldt med billeder og programmer til hjemmesider .
Fat 32 var for lille , så jeg måtte slette programmer , for at opdaterer MS.
Kørte MS. defragtmentering for at få mere plads . Det hjalp meget lidt hver gang .
Købte et program der kunne ordne det langt hurtigere , end MS. .

Har siden prøvet MS. defragtmentering . Den sorterer det på en anden måde .
Jeg stoppede det .
Er MS. bedst til deres eget program . Bliver min HD. hurtigere med MS.

Kurt L .

Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 1.1.4322)
Kurt L .
 

Re: Defragtmentering

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør dec 14, 2013 18:26

Hej Kurt

Defragmentering giver dig ikke mere plads, det gør "blot" Windows lidt hurtigere. Hvis du ikke allerede har prøvet det, kan du bruge diskoprydning til at slette filer, som alligevel ikke skal bruges: Åbn Denne computer => højreklik på drev C => Egenskaber => fanen Generelt => Diskoprydning. På samme faneblad har du også mulighed for at komprimere sjældent brugte filer, så de fylder mindre.

Hvis du har mange gendannelsespunkter på computeren, kan du slette nogle af de gamle, det giver også mere plads: Under fanen Flere indstillinger i Diskoprydning.

Med hensyn til, hvad der er bedst til defragmentering, så er der nogle som sværger til Microsofts eget program, og andre som sværger til andre programmer, så det er nok en smagssag.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Defragtmentering , m.m. .

Indlægaf Kurt L . » ons jul 29, 2015 1:17

Kurt L . skrev:Hejsa . Jeg har arvet en PC med XP.prof. . Den var fyldt med billeder og programmer til hjemmesider .
Fat 32 var for lille , så jeg måtte slette programmer , for at opdaterer MS.
Kurt L .
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 1.1.4322)

Hejsa . Genbrug . Fat32 er udvidet . OK .

Men : MS. Security Essentials vil ikke opdatere mere .

Hvad bruger jeg i stedet for Essentials ?

Kurt L .
Kurt L .
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man aug 04, 2014 22:26
Geografisk sted: 4030 Tune

Re: Defragtmentering

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jul 29, 2015 1:26

Hej Kurt

Microsoft Security Essentials har aldrig været særligt godt, så det vil være helt fint med et andet program i stedet. Der findes flere gratis programmer, Bitdefender Free Edition er et af de bedste. Tjek min sammenligning af de forskellige programmer her:
http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/pc.php
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster

cron