Side 1 af 1

thunderbird fejlrapport

Indlæg: lør mar 22, 2014 8:19
af webbo
Hver gang jeg afslutter Thunderbird kommer der en
"Mozilla fejlrapportør" og fortæller "Thunderbird stødte på en fejl og gik ned".
Jeg har indsendt beskrivelse af fejlen for lang, lang tid siden (flere gange, faktisk), men der sker intet.
Det er selvfølgelig heller ikke så afgørende for nu lukker jeg bare boxen og trækker på skulderne.
Men alligevel.
Har andre oplevet tilsvarende?

Mvh. Bo Sommerlund

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:27.0) Gecko/20100101 Firefox/27.0

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: lør mar 22, 2014 13:16
af Jørgen Rasmussen
Hej Bo

Giv os tre Rapport ID fra Thunderbird.
Gå i menuen Hjælp -> Teknisk information. Under Programinfo står der 'Fejlrapporter'. Klik på about:crashes. Det åbner et nyt faneblad, der hedder Sendte fejlrapporter. Kopier tre rapport id fra det faneblad og indsæt dem her i forummet.

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: man mar 24, 2014 10:02
af webbo

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: man mar 24, 2014 11:19
af Jørgen Rasmussen
Hej Bo

Det er din digitale signatur der får Thunderbird til at gå ned. Det er et problem jeg har set før. Det hjælper højst sandsynligt at installere den nyeste version af signaturen.

Du skal først have fjernet signaturen fra Thunderbird: Menuen Funktioner -> Indstillinger -> Avanceret -> Certifikater. Klik på Sikkerhedsmoduler. Til venstre finder du sikkerhedsmodulet til NemID. Marker det og klik på knappen Fjern, og klik så på knappen OK.
Gå i menuen Funktioner -> Kontoindstillinger. Til venstre finder du den mailkonto signaturen er knyttet til. Marker Sikkerhed. Til højre klikker du på knapperne Ryd ud for Digital signatur og Kryptering. Klik på OK. Afslut Thunderbird.

Næste trin er, at afinstallere den digitale signatur fra din computer. Det gøres via Windows kontrolpanel. Genstart din computer.

Hent NemID udvidelsesprogrammet her: https://www.nemid.nu/dk-da/support/brug ... l-program/
Kør programmet.

Hvis du får problemer med at installere den digitale signatur i Thunderbird, så sig til.

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: tirs mar 25, 2014 8:27
af webbo
Tak for vejledningen.
Det lykkedes at komme igennem takket være Jørgens vejledning
og vejledningen på siden
https://www.nemid.nu/dk-da/support/brug ... underbird/

Men sikke dog et besvær. Der er ikke noget at sige til at sikker kommunikation ikke er udbredt.

Mvh. Bo Sommerlund

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: tors feb 18, 2016 10:54
af mj72
Hej

Jeg oplever det samme. Ofte efter jeg bare har lukket Firefox. Den lever livet farligt, ildræven.

Jeg kan ikke se NemID under Sikkerhedsmoduler.

Har nogen et bud?
https://crash-stats.mozilla.com/report/ ... de82160218
https://crash-stats.mozilla.com/report/ ... 2142160218
https://crash-stats.mozilla.com/report/ ... d982160202

På forhånd mange tak.

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: tors feb 18, 2016 11:26
af Kim Ludvigsen
Jeg tror ikke, det er NemID, der driller i dit tilfælde. Forhåbentlig kommer Jørgen Rasmussen på banen, han er skrap til fejlrapporter, men indtil da, så prøv lige at starte Firefox i fejlsikret tilstand for at se, om du så stadig oplever fejlen.

Om fejlsikret tilstand:
https://support.mozilla.org/da/kb/los-p ... t-tilstand

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: tors feb 18, 2016 15:05
af Jørgen Rasmussen
Det ser ud til at være en fejl i Firefox. Mozilla er opmærksom på problemet.

Re: thunderbird fejlrapport

Indlæg: fre feb 19, 2016 16:34
af Gæst
Tak for hjælpen :-)