CD i UDF-format

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

CD i UDF-format

Indlægaf Charley » tors maj 07, 2015 21:21

Jeg er kun i stand til at formattere CD'er i UDF-format, men kan til gengæld ikke læse de brændte plader!

Win 7 64 bit - hvilke programmer eller converter-programmer kan anvendes og hvad er "vittigheden" ved at producere en computer med et CD-format der efterfølgende ikke kan anvendes? :cry:

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: CD i UDF-format

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 08, 2015 16:48

Hvad gemmer du på CD'erne? Og hvordan?

Alle computere burde kunne læse de skiver, som de selv er i stand til at brænde, så jeg vil tro, at det er det, du gemmer, eller måden du gemmer på, der driller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: CD i UDF-format

Indlægaf Charley » lør maj 09, 2015 18:29

OK og tak - det jeg har brændt er video, noder, musik og tekster som sikkerhedskopiering, og først nu har jeg haft behov for at bruge en af de mange CD'er, som jeg åbenbart kun kan bruge som flyvepap.

I den forbindelse har jeg blot fulgt instruktionerne på skærmen, uden overhovedet at spekulere i formater, men hvor jeg tydeligt kan se at pladsen er brugt, melder systemet alligevel "tom" disk.

Jeg har forsøgt læsning på 2 andre computere, den ene med XP, men der var heller ikke gevinst, og jeg kan ikke finde et konverteringsprogram. :oops:

mvh Charley
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: CD i UDF-format

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 09, 2015 18:39

Jeg vil tro, at du har brændt dem forkert. Har du husket at lukke dem efter brænding?

Læs evt. Microsofts guide til brænding:
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... =windows-7

Du kunne også overveje online backup. Det er både nemmere og mere sikkert. Og det behøver ikke at være specielt dyrere.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: CD i UDF-format og svigtende McAfee !

Indlægaf Charley » fre maj 15, 2015 9:31

Jeg er ret sikker på at jeg lukkede efter brændingerne, bl.a. fordi jeg tidligere havde konstateret, at min daværende DVD-afspiller netop ikke kunne bruges, hvis ikke jeg lukkede, hvorimod jeg godt kunne afspille på computeren.
Nu kan jeg hverken det ene eller det andet, så jeg må jo så "bare" lige kopiere og brænde de ca. 50 videobånd jeg troede jeg overført :mrgreen:

Forinden vil jeg så forsøge at finde ud af, hvorfor "Windows" fortæller mig, dels at min Firewall er blevet lukket, dels at jeg ikke har noget virusprogram, trods en betalt udgave af McAfee - der til gengæld heller ikke gider svare, når jeg serverer problemet for dem, bl.a. at McAfee regelmæssigt meddeler at on-line scanning ikke kører.

Når jeg derefter - via McAfee-menuen (for programmet ligger trods Windows oplysninger faktisk stadig i PC-en) - slår on-line til, så kan øvelsen finde på at gentage sig flere gange i løbet af dagen.

Jeg overvejer faktisk i ramme alvor at vende tilbage til et af de gratis virusprogrammer, for de har faktisk aldrig givet anledning til problemer :evil:

Er der nogen måde JEG selv kan undersøge, om jeg har "medehør" på computeren, når nettet er åbent (jeg slår det konsekvent fra, når jeg ikke bruger det, selv om det tager tid at starte det igen, og det har jeg faktisk gjort i flere år), og / eller vil det fremgå af "tjenesteoversigten" og i givet fald, hvad skal man lede efter i de tilknyttede beskrivelser ? :roll:

mvh Charley
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25

Re: CD i UDF-format

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 15, 2015 9:58

Prøv lige at oprette et nyt emne til McAfee-problemet. Det er nemmere at få hjælp, hvis problemerne holdes adskilt, når de ellers ikke har noget med hinanden at gøre. Det vil også gøre det nemmere for andre med samme problemer at finde hjælp.

Når du opretter et nyt emne, så uddyb lige, om McAfees skanning, firewall m.m. er slået fra i McAfees indstillinger. Hvis du slår skanning osv. til, slås det så automatisk fra igen?

Umiddelbart lyder det som om, du har fået et grimt program ind på computeren, som slår McAfee fra.

Normalt er der ingen grund til at koble sig af nettet - omend det kan være en god ide, hvis du har fået et grimt program ind.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: CD i UDF-format

Indlægaf Charley » tors maj 21, 2015 9:02

Tak for de gode råd/forslag. Mht. UDF er løbet kørt, så jeg må blot kontrollere, hvilke af mine mange gamle film- og videobånd der faktisk kan afspilles på de forskellige CD-er, og så producere nye for dem det er gået galt med. :wink:
McAfee har jeg nu kasseret. Der er - ligesom da jeg i tidernes morgen var en af McAfees første kunder i Danmark - sluppet for meget skidt ind i den computer, hvor jeg har den købte version liggende.
De andre kører på AVG og Awast, hvor jeg ikke har oplevet tilsvarende problemer, selv om de samme "net-kontakter/hentninger" også ligger på disse.
Jeg har nu fået renset "kontormaskineriet", og kunne naturligvis acceptere en smutter, da tosserne der morer sig med at genere folk jo bliver dygtigere, MEN jeg hverken kan eller vil acceptere, at når jeg informerer McAfee om et specifikt problem der er sluppet igennem, og som jeg har problemer med at fjerne, så ikke gider svare.
Tak for hjælpen i denne omgang.

mvh Charley
Charley
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: ons jul 28, 2010 18:25


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron