Istartsurf

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Istartsurf

Indlægaf Munchped » ons aug 05, 2015 22:25

Hej,
Jeg har en tre måneder gammel Windows Surface Pro 3. Af en eller anden grund har først Internet Explorer og siden Google Chrome fundet på at starte op med en startside der hedder Istartsurf. Jeg har fjernet den i flere omgange: slettet alt hvad der hedder Istartsurf både i programmer og i registreringsdatabasen. Jeg troede jer var blevet af med lortet, men her til aften dukker den så pludselig op igen som startside i Internet Explorer.
Jeg mener ikke det var sådan fra starten, men jeg er ikke helt sikker.
Hvordan slipper jeg af med et en gang for alle?
På forhånd tak.
Munchped

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; Trident/7.0; Touch; rv:11.0) like Gecko
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Istartsurf

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 06, 2015 2:36

Du har åbenbart ikke fået fjernet alle forekomster af skidtet - eller også har du fået det installeret igen.

Start med at gå ind i Tilføj eller fjern programmer i din Windows. Du skal ikke kun lede efter "Istartsurf", men se om der er ukendte programmer - brug Google til at søge, hvis du finder et ukendt programnavn. Navne, der indeholder "search", "toolbar" eller noget med "ad", er typisk nogle, som du ikke vil beholde.

Når du har fjernet skidtet i Windows, er næste skridt at fjerne det fra de enkelte browsere. Her skal du ind i browsernes indstillinger og enten fjerne eller deaktivere ukendte tilføjelser/udvidelser. Støder du på ukendte navne, så brug også her metoden med at søge på Google for at se, om det er noget som skal fjernes.

Tredje trin er at rette indstillingerne for startside og søgetjeneste i dine browseres indstillinger. Istartsurf er også kendt for at ændre i dine genveje. Hvis du fx har en genvej til Chrome liggende på dit Skrivebord, så åbn genvejens egenskaber, og kontrollér, om den har fået tilføjet en uønsket startside, så der fx i stedet for "Chrome.exe" står "Chrome.exe http://Istartsurf.com".

Det skulle ikke være nødvendigt at rense ud i Registreringsdatabasen. Når du søger på Google, kan du fx søge på programnavnet sammen med ordet "malware".
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron