Antivirus........Adaware

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Antivirus........Adaware

Indlægaf Drooler » tors aug 06, 2015 15:31

Er begge lidt nødvendige??
Har Avast Free........og som det nævnes her skal man kun ha' eet antivirus-program...
Men hvad med adaware.......kan dette stoppe mere end Avast??? - og kan de fungere sammen???

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:26.0) Gecko/20100101 Firefox/26.0
Drooler
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn nov 14, 2010 15:13

Re: Antivirus........Adaware

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors aug 06, 2015 15:51

avast og Adaware var oprindeligt beregnet til to forskellige ting, henholdsvis virus og adware, men i dag prøver de begge at beskytte mod både virus og adware, så der er ingen grund til at have dem begge. Jeg vil tro, at avast er bedre til antivirus end Adaware, så af de to ville jeg beholde avast.

Men ellers vil jeg anbefale Bitdefenders gratis program frem for avast. avast pakker lidt ekstra sammen med deres programmer, og mens den slags kan være forståeligt for almindelige gratis programmer for at tjene lidt penge, så er det efter min mening uforeneligt med et program, der blandt andet skal forhindre installation af ekstra programmer. Du kan finde Bitdefenders gratis program her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Antivirus........Adaware

Indlægaf Drooler » fre aug 07, 2015 13:34

Kim Ludvigsen skrev:avast og Adaware var oprindeligt beregnet til to forskellige ting, henholdsvis virus og adware, men i dag prøver de begge at beskytte mod både virus og adware, så der er ingen grund til at have dem begge. Jeg vil tro, at avast er bedre til antivirus end Adaware, så af de to ville jeg beholde avast.

Men ellers vil jeg anbefale Bitdefenders gratis program frem for avast. avast pakker lidt ekstra sammen med deres programmer, og mens den slags kan være forståeligt for almindelige gratis programmer for at tjene lidt penge, så er det efter min mening uforeneligt med et program, der blandt andet skal forhindre installation af ekstra programmer. Du kan finde Bitdefenders gratis program her.


Tak for det.....har nu afinstalleret Avast og installeret Bitdefender.
I Bitdefender nævnes vist intet om adaware....men er det en automatisk del af programmet???
Mvh
Drooler
 
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn nov 14, 2010 15:13

Re: Antivirus........Adaware

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 07, 2015 14:30

Ja, skanning efter adware er indbygget i alle antivirusprogrammer i vore dage. Der kan dog være forskel på, hvordan de definerer adware: Hvis det er programmer, som man får installeret, fordi man har glemt at fjerne et flueben, slipper de normalt forbi - det ville de typisk også gøre i Adaware og andre anti-adware-programmer.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster