Google Chrome og Gmail

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Google Chrome og Gmail

Indlægaf Munchped » fre aug 28, 2015 16:16

Hej,
Jeg har pludselig fået problemer med ovennævnte, og problemerne hænger nok sammen.
For en uges tid siden gik Google Chrome pludselig ned. Ved genstarten var mine udvidelser forsvundet, men de var jo til at installere igen, så jeg tænkte ikke mere over det.
I dag skulle jeg så finde en e-mail (Gmail) fra juli måned frem. Jeg kunne ikke finde den og gik derfor i gang med at lede efter andre gamle mails, men de synes alle at være forsvundet. De må dog være et eller andet sted, for når jeg logger ind på Gmail via browseren, står der at jeg har brugt 6-7 GB af min plads, og så mange e-mails har jeg trods alt ikke modtaget den seneste måned.
Hvordan får jeg adgang til mine gamle mails?
På forhånd tak.
Munchped

Mozilla/5.0 (iPad; CPU OS 8_4_1 like Mac OS X) AppleWebKit/600.1.4 (KHTML, like Gecko) Version/8.0 Mobile/12H321 Safari/600.1.4
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 28, 2015 16:42

Er det når du besøger Gmail i Chrome, du ikke kan finde dine gamle mails?
Har du i så fald prøvet at bruge søgefeltet?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Munchped » fre aug 28, 2015 21:54

Ja, både og.
Jeg har dels et par ipads, hvor jeg bruger mail-appen, og så har jeg en fire måneder gammel Windows Surface Pro, som er opgraderet til Windows 10. På sidstnævnte bruger jeg Thunderbird. Jeg opdagede problemet med de manglende mails da jeg via Thunderbird forsøgte at finde den pågældende mail. Siden forsøgte jeg på ipadden, og til allersidst forsøgte jeg at logge ind via en browser. Det var her jeg så oplysningen om de 6-7 GB brugt plads.
Her til aften gjorde jeg så en muligvis relevant opdagelse. Chrome opfordrede mig til at logge ind, men når jeg forsøgte på det, kom der en meddelelse noget i retning af "service temporarily unavailable, try later".
Mvh
Munchped
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre aug 28, 2015 22:01

Du skal nok starte med at besøge Gmail via webmail, altså i din Chrome. Der kan du så tjekke, om du har de gamle mails. Ligger de der, er det også muligt at få dem vist på de andre enheder.

Jeg ved ikke, hvordan det virker i mail-appen i Windows eller på iPad, men jeg kan hjælpe med opsætningen i Thunderbird. Måske andre kan hjælpe med de andre enheder. Men først skal du lige have kontrolleret, om de findes på webmail.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Gæst » man aug 31, 2015 17:59

Hej igen.

Det er faktisk netop det jeg har gjort, altså forsøgt via webmail.

Jeg har på egen hånd arbejdet med at løse problemet henover weekenden, og det er gået op for mig at der er noget galt med min indlogning på min Google-konto. Når jeg står ved min startside, som bare er Googles søgeside, står mit fornavn anført øverst til højre ved siden af links til Gmail, billeder, mv. Det ser altså ud til at jeg er logget ind. Alligevel bliver jeg jævnlig opfordret til at logge ind, og samtidig er der helt foroven på skærmen, altså i samme linje som faneblads-skiltene, et ikon til at logge ind på min Google-konto med. Når jeg klikker på det ikon, bliver jeg bedt om at logge ind. Hvis jeg så angiver et forkert password, får jeg at vide at det er ukorrekt, og hvis jeg skriver det korrekte, får jeg meddelelsen "service unavailable". Hvis jeg forsøger at gå til Googles Webstore for at hente udvidelser, fremgår det at også at jeg er logget ind, men altså ikke på en sådan måde, så jeg kan få adgang til mine gamle mails, og de udvidelser jeg havde i brug indtil for et par uger siden, er også væk.

Jeg kom i tanke om at jeg jo også har en gammel bærbar med Linux Mint og Chromium som browser. Når jeg åbner Chromium på den, kommer startsiden med mine gamle udvidelser op. Der kommer dog også en meddelelse om at der er noget galt, og jeg kan heller ikke her få adgang til mine gamle mails.

Med venlig hilsen

munchped
Gæst
 

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Munchped » man aug 31, 2015 19:20

Undskyld, Det var mig, munchped, som sendte det foregående indlæg, men jeg havde glemt at logge ind.
Mvh
Munchped
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: man sep 02, 2013 17:38

Re: Google Chrome og Gmail

Indlægaf Kim Ludvigsen » man aug 31, 2015 21:32

Prøv at gennemgå Googles login-hjælp:
https://support.google.com/mail/trouble ... 3007?hl=da
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7148
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron