Kan ikke åbne videoklip i Win 7

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke åbne videoklip i Win 7

Indlægaf Gæst » søn jan 03, 2016 18:13

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har optaget nogle korte videoklip i formaterne mp4 og avi.
Da jeg ville se dem i Windows Movie Maker fortæller dette program mig, at det ikke kan starte. Alle de såkaldte ”minimumskrav” til systemet er på plads, så det kan altså ikke være derfor, at programmet ikke kan åbne filerne. Den dialogboks, der kommer frem når jeg vil åbne Movie Maker anbefaler mig at prøve at opdatere driveren til videokortet – og det er nu jeg er på spanden, for jeg aner ikke, hvordan jeg skal opdatere sådan en driver! Jeg ved ganske enkelt ikke, hvor på computeren jeg skal finde frem til at kunne opdatere den slags!
Min laptop kører Windows 7 – og jeg vil lige tilføje, at jeg tidligere har kunnet åbne den slags videoklip uden problemer.
Er der nogen, som kan hjælpe mig?

Venlig hilsen
Birte H.

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0
Gæst

Re: Kan ikke åbne videoklip i Win 7

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jan 03, 2016 20:42

De fleste producenter af laptops tilbyder hjælp til opdatering af drivere på deres hjemmeside. Hvis du ikke selv kan finde ud af at benytte producentens hjemmeside, så fortæl os, hvem der har produceret din laptop og dens modelnummer. Modelnummeret står typisk på undersiden af laptoppen.

Når du vil åbne klippene i Movie Maker, er det så fordi, du vil redigere dem? Hvis du kun vil se klippene, er det sikkert muligt med et andet program, fx VLC: http://www.videolan.org/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf Gæst » man jan 04, 2016 20:33

Hej Kim

Tak for svar.
Jeg vil være glad, hvis I kan hjælpe mig videre.
Min laptop er fra HP og jeg kunne ikke finde et sted, hvor der stod et modelnummer, men under batteriet stod der et serialnummer:
CNU0420DMV. På forsiden, lige under skærmen, står der: HP 625, måske er det modelnummeret.
Håber det giver mening.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Birte
Gæst

Indlægaf Gæst » man jan 04, 2016 20:34

Hov!
Jeg glemte at skrive, at jeg gerne vil redigere mine klip.
Gæst

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 04, 2016 21:41

Jeg tror ikke, det er det rigtige nummer.

Prøv at gå ind på denne side:
http://support.hp.com/dk-da/drivers/
Klik på spørgsmålstegnet ud for Angiv HP-modelnummer, så kan du se, hvor du finder modelnummeret.
Angiv herefter modelnummeret i feltet, og klik på knappen Find mit produkt, så skulle HP vist hjælpe dig hele vejen gennem processen med at finde en ny driver - hvis der er en nyere, end den du har.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt