Live bogmærke firefox

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Live bogmærke firefox

Indlægaf peter12 » man jan 25, 2016 15:11

Har tidligere kunnet hente specifikke podcast-udsendelser med firefox via klik på XML-ikonet, men tillod i dag i Firefox at abonnere på "live bogmærke" til et DR-podcast til min MP3-afspiller. Nu kan jeg ikke komme udenom den forespørgsel, som nok også er årsag til at jeg ikke kan klikke mig ind til de spec. udsendelser.

PS. Bruger Google som søgemaskine i Firefox

//Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/47.0.2526.111 Safari/537.36
peter12
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør mar 28, 2009 21:42

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » man jan 25, 2016 18:09

Åbn vinduet Organiser bogmærker (menuknap => Bogmærker => Organiser bogmærker).
Find det pågældende bogmærke og slet det. Så vil jeg tro, at du næste gang kan vælge at åbne podcast'en i din MP3-afspiller.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Gæst » ons jan 27, 2016 15:30

Hej Kim

Har prøver din anvisning, men kan ikke finde det pågældende bogmærke i Firefox. Har ledt og ledt blandt firefoxbogmærker. Det måske mærkelige er, at selvsamme boks "live bogmærke" også dukker op, når jeg bruger "Google Chrome" til at ville hente et specifikt mp3-podcast fra DR, men ikke når jeg bruger Explorer (må bekende, at jeg har holdt fast WindowsXP) .

Nå men verden står endda - jeg kunne ved lejlighed prøve at eksportere mine firefox-bogmærker til en mappe udenfor firefox og efterfølgende fjerne firefox-browseren fra computeren og installere igen. Men vil nok starte med at kigge rundt på nettet.

//Peter
Gæst
 

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jan 27, 2016 15:52

Er bogmærkelinjen synlig i din Firefox? Live bogmærker placeres vist som standard der.

Hvis bogmærkelinjen ikke er synlig, så åbn vinduet Organiser bogmærker som tidligere beskrevet. Her kan du finde bogmærkelinjen og så tjekke, om podcastet ligger der.

Ellers skal du være opmærksom på, at live bogmærker ikke vises som bogmærker i vinduet Organiser bogmærker, de vises i stedet som mapper, hvor indholdet i mapperne er de nyeste podcasts i feedet. Prøv attter at gennemgå alle bogmærker i Organiser bogmærker, og tjek så mapperne denne gang.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons jan 27, 2016 16:19

Når du vælger 'Organiser bogmærker' åbnes vinduet Bogmærker og historik. I det vindue er det muligt at tilføje en kolonner. Du kan evt. tilføje kolonnen 'Tilføjet'. I den kolonne vises datoen for, hvornår et bogmærke er tilføjet. Hvis man klikker på kolonneoverskriften, sorteres bogmærkerne efter dato. Det kan muligvis hjælpe dig med at finde det pågældende bogmærke.
Sådan tilføjer du kolonnen 'Tilføjet'. Højreklik på en kolonneoverskrift i vinduet 'Bogmærker og historik' og vælg Tilføjet.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 469
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Gæst » fre jan 29, 2016 10:13

Hej Kim og Jørgen

Prøve jeres forslag, men lige lidt hjalp det. Og det skal straks siges, at det nemt kan være uduelighed fra min side.

Det nagede mig dog en hel del og overvejede flere muligheder efter at have eksporteret mine relativt få bogmærker i firefox:

1. Tilbagestilling til en dato før problemet opstod - det hjalp ikke!

2. Nulstilling af firefox til oprindelige ved installation. Det ville betyde, at mine egne tilretninger af firefox ville gå tabt, men det var meget få (bortset fra problemet med "Live Bogmærker'ne"). Det var løsningen, og tilsyneladende blev alle mine bogmærker bevaret ved genstart af firefox. Så nu kan dr's podcast igen hentes direkte som MP3 til min lidt antikverede MP3 afspiller.

3. Sidste skud ville have været at slette firefox fuldstændigt og geninstallere igen og så importere de gemte bogmærker - men det blev så ikke nødvendigt.


Jeg synes faktisk godt om Firefox, og især muligheden med det private vindue, som jeg klart mener hindrer bestormning med reklamer efter søgninger på nettet.

Men tak til jer begge for en ihærdig indsats. I nødens stund vil jeg prøve at melde ind igen.

//Peter
Gæst
 

Re: Live bogmærke firefox

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jan 29, 2016 10:24

Tak for tilbagemeldingen, som kan hjælpe andre med samme problem. Jeg er egentlig lidt overrasket over, at du ikke fik gendannet det levende bogmærke sammen med de andre bogmærker. Dejligt at det virker igen!
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 59 gæster