kopiering af mailadresser til en anden computer?

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Arne Hansen » tors feb 04, 2016 17:51

Hvordan kopierer jeg i samme omgang alle mine mailadresser i Mozilla thunderbird fra min ene computer til min anden computers Mozilla Thunderbird mailprogram?
Jeg vil gerne kopiere mine mailadresser fra min stationære computer og over på min bærbare så jeg kan tage dem med bruge når jeg er hjemmefra.
Med venlig hilsen
Arne Hansen
[email protected], mobil 30420818

Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0
Arne Hansen
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors dec 18, 2008 23:38

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors feb 04, 2016 18:44

Har du i forvejen adresser på den bærbare computer, som du skal bruge? Hvis du ikke har, så læs nedenfor, ellers skal vejledningen ændres lidt, da nedenstående vil erstatte de eksisterende mailadresser på den bærbare.

Du kan kopiere en håndfuld filer manuelt fra din profil på den stationære computer og overføre dem til den bærbare computer, fx via netværk eller USB-nøgle. Læs denne artikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... hunderbird

I afsnittet Sådan finder du din profil kan du læse, hvordan du finder frem til din profil

I afsnittet Sådan laver du en backup af profilen kan du læse, hvordan du kopierer hele profilen, men i dette tilfælde skal du kun kopiere nogle enkelte filer, så i stedet for at kopiere mappen xxxxxxxx.default, skal du åbne den. Find og kopier filerne med filtypen mab.

Overfør herefter filerne til den bærbare computer. Find og åbn profilmappen på samme måde på den bærbare, og erstat de eksisterende mab-filer med dem, du har kopieret fra den stationære computer. VIGTIGT: Du skal lukke Thunderbird, mens du kopierer/indsætter filerne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Ole Rasmussen » søn feb 28, 2016 17:25

Hej

Jeg står om kort tid i samme problem (ny computer). - Kan man ikke blot bruge programmet "Mozbackup" til at flytte hele herligheden fra den ene computer til den anden ?.
m.v.h. Ole
Ole Rasmussen
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn aug 20, 2006 13:42
Geografisk sted: 3370 Melby

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn feb 28, 2016 18:15

Hej Ole

På MozBackups hjemmeside står der bl.a. "MozBackup is not being developed anymore. There are known issues and there is no time on my side to fix all issues and develop new features."
Det sikreste er nok, at bruge vejledningen 'Profiler i Thunderbird': https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... hunderbird
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Ole Rasmussen » ons mar 02, 2016 13:21

Hej

Tak for info Jørgen ! - Det vil jeg gøre i stedet.

Har ellers flere gange benyttet Mozbackup til en sådan flytning, men dog kun af Firefox, og det har fungerer uden problemer.
m.v.h. Ole
Ole Rasmussen
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn aug 20, 2006 13:42
Geografisk sted: 3370 Melby

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Arne Hansen » fre jun 08, 2018 22:07

Kim Ludvigsen skrev:Har du i forvejen adresser på den bærbare computer, som du skal bruge? Hvis du ikke har, så læs nedenfor, ellers skal vejledningen ændres lidt, da nedenstående vil erstatte de eksisterende mailadresser på den bærbare.

Du kan kopiere en håndfuld filer manuelt fra din profil på den stationære computer og overføre dem til den bærbare computer, fx via netværk eller USB-nøgle. Læs denne artikel:
https://support.mozilla.org/da/kb/profi ... hunderbird

I afsnittet Sådan finder du din profil kan du læse, hvordan du finder frem til din profil

I afsnittet Sådan laver du en backup af profilen kan du læse, hvordan du kopierer hele profilen, men i dette tilfælde skal du kun kopiere nogle enkelte filer, så i stedet for at kopiere mappen xxxxxxxx.default, skal du åbne den. Find og kopier filerne med filtypen mab.

Overfør herefter filerne til den bærbare computer. Find og åbn profilmappen på samme måde på den bærbare, og erstat de eksisterende mab-filer med dem, du har kopieret fra den stationære computer. VIGTIGT: Du skal lukke Thunderbird, mens du kopierer/indsætter filerne.


Hej Kim Ludvigsen
Je har tidligere med succes kopieret og flyttet mailadresser over fra stationære til bærbare, mendenne gng kunne jeg i C:\Users\Lenovo\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xk7iqvxq.default-1419597861228 IKK finde nogen filer der endte med .MAB. Har jeg lavet fejl? elelr hvad?
Med venlig hilsen Arne Hansen
Arne Hansen
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: tors dec 18, 2008 23:38

Re: kopiering af mailadresser til en anden computer?

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre jun 08, 2018 22:24

Hej Arne

Ja, du har lavet en fejl. Du har kigget i Firefox-profilen, du skal i stedet have fat i Thunderbird-profilen. Du finder den her:
C:\Users\Lenovo\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\xxxxxxxx.default - hvor x'erne så er nogle tilfældige tegn.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 13 gæster

cron