problem med firefox og eller google

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » lør feb 06, 2016 11:53

Hej
Jeg har i et stykke tid fået problemer med firefox i forhold til google. (har windows 10.)

prøver at vedhæfte fil . (kan desværre ikke oplad den jeg får meddelelsen her på siden at filtpen doc ikke er tilladt, hvilke fil type er acceptert her på siden?, pdf. fil bliver heller ikke accepteret? :(
venlig hilsen
kvinde

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:43.0) Gecko/20100101 Firefox/43.0
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 06, 2016 12:11

Kun billedfiler accepteres, hverken DOC eller PDF er billedfiler, men formater som kan indeholde billeder (sammen med meget andet).

Du skal i stedet benytte et billedbehandlingsprogram til at åbne skærmbilledet i, og her kan du så gemme det i formatet PNG, som er velegnet til skærmbilleder. Jeg ved ikke, om der følger et billedbehandlingsprogram med i Windows 10. I ældre versioner følger programmet Paint med. Du kan evt. hente Irfanview, der er et gratis og ganske udmærket billedbehandlingsprogram:http://irfanview.com/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » lør feb 06, 2016 13:28

vi prøver igen, så lykkedes det, skal lige bemærke at browser edge funker.

mvh kvinde
Vedhæftede filer
NYT-2.png
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 06, 2016 13:36

Kan jeg få dig til lige at trykke på knappen Tekniske detaljer og så kopiere teksten ind her?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » lør feb 06, 2016 14:12

om du vil tro det eller ej, synes problemet at have rettet sig, jeg kan ikke få det frem igen :?:

skal i byen men prøver igen senere,

mvh
kvinde
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » lør feb 06, 2016 14:33

jeg har problemer med windos, men det er hvad der står

http://www.youtube.com bruger et ugyldigt sikkerhedscertifikat.

Der stoles ikke på certifikatet, da udstederens certifikat er ukendt.
Serveren sender muligvis ikke de korrekte mellemliggende certifikater.
Det er muligvis nødvendigt at importere et ekstra rodcertifikat.

(Fejlkode: sec_error_unknown_issuer)

mvh kvinde
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 06, 2016 15:33

Vi har set flere med det problem efter den seneste Firefox blev udsendt. Måske der er en generel fejl med den pågældende version.

Prøv at følge vejledningen her:
https://support.mozilla.org/da/kb/webstedets-identifikation-kunne-ikke-bekraeftes#w_der-stoles-ikke-pac-certifikatet-da-udstederens-certifikat-er-ukendt

Hvis vi er heldige vil det virke. Husk, at Firefox skal være lukket, når du sletter filen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvindr » søn feb 07, 2016 11:02

lige et tillægs spm.

når man formoder at fejlen har kommet med sidste opdatering, hvorfor retter man den ikke og udsender en ny version?
jeg finder at det er uacceptabelt fra firefox side. Jeg kender noget til it, men der er mange andre der ikke gør. :x

mit indtryk er at det ikke alene er firefox, men også kombinationen windovs google .

for mig ser det ud som om, at det på nuværende tidspunkt kun er youtupe der er problemer med i firefox,

mvh kvinde
kvindr
 

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 07, 2016 11:40

Jeg er ikke sikker på, at det er en fejl. Firefox er begyndt at beskytte mod websteder med forældet kryptering eller problematiske certifikater, hvilket er en god ting. Derfor vil visse websteder blive blokeret. Men vi har på det seneste hørt fra flere i MozillaDanmarks forum - og nu også dig - der har problemer med store websteder som Google og Youtube, hvor der ikke burde være problemer med krypteringen eller certifikater. Det er det, der får mig til at mistænke en fejl i Firefox.

Hjalp det at slette filen cert8.db, som det beskrives på den side, jeg linkede til?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn feb 07, 2016 12:32

(Fejlkode: sec_error_unknown_issuer)

Ovenstående fejlmeddelelse fremkaldes oftest af sikkerhedsprogrammer eller Windows familieindstillinger . https://support.mozilla.org/en-US/kb/tr ... OWN_ISSUER
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 07, 2016 13:40

Hej Jørgen

Underligt, at der ikke er en henvisning til den artikel i den anden artikel. Jeg vil lige lave en henvisning i den danske artikel, men har du tjek på, om det kun kan være tilfældet med den ene fejlmeddelelse, eller om sikkerhedsprogrammerne også kan udløse nogle af de andre fejlmeddelelser? Eller spurgt på en anden måde: Skal jeg lave henvisningen øverst i artiklen eller i afsnittet " Der stoles ikke på certifikatet, da udstederens certifikat er ukendt"?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » søn feb 07, 2016 16:15

til Kim
"Hjalp det at slette filen cert8.db, som det beskrives på den side, jeg linkede til?" Jeg har ikke foretaget mig noget endnu, venter til i morgen da jeg kan få en til at være med så vi i fællesskab ser hvad der sker, er bange for at forværre problemet :?

til Jørgen
"Jeg vil lige lave en henvisning i den danske artikel, " sætter du ikke link her i tråden også?

Hilsen kvinde
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Jørgen Rasmussen » søn feb 07, 2016 16:39

Kim Ludvigsen skrev:Hej Jørgen

Underligt, at der ikke er en henvisning til den artikel i den anden artikel. Jeg vil lige lave en henvisning i den danske artikel, men har du tjek på, om det kun kan være tilfældet med den ene fejlmeddelelse, eller om sikkerhedsprogrammerne også kan udløse nogle af de andre fejlmeddelelser? Eller spurgt på en anden måde: Skal jeg lave henvisningen øverst i artiklen eller i afsnittet " Der stoles ikke på certifikatet, da udstederens certifikat er ukendt"?


Jeg har undret mig over den separate artikel eller manglende link.
Jeg ved ikke om sikkerhedsprogrammer kan fremkalde andre fejlmeddelelser. Måske hvis den certifikat-type de bruger til at udstede certifikater med, er blevet udfaset.

Du kan indsætte linket efter teksten i afsnittet "Der stoles ikke på certifikatet, da udstederens certifikat er ukendt". I det afsnit står der bl.a. "Fejlen kan skyldes, at du har aktiveret SSL-skanning i et sikkerhedsprogram, som fx ESET eller BitDefender. Prøv at deaktivere denne indstilling.". Du kan også tilføje avast! til navnelisten.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn feb 07, 2016 17:18

Jeg tror, Jørgen har ret i, at det nok er et sikkerhedsprogram eller familieindstillingerne i Windows, der driller. Hvis du ikke har problemer med engelsk, så læs den artikel, Jørgen linkede til. Den indeholder også vejledninger til nogle sikkerhedsprogrammer.

Når jeg spørger Jørgen, så er det fordi, vi oversætter Mozillas hjælpeartikler til dansk. Og jeg vil så indsætte et link til den artikel, som Jørgen henviste til, i den artikel, som jeg henviste til. Det er altså de samme links, som tidligere har været postet her.

Når den ene af artiklerne stadig er på engelsk, så er det fordi, vi endnu ikke har fået oversat den. Det er et meget stort arbejde at oversætte artiklerne (der er mange af dem), så det tager noget tid.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: problem med firefox og eller google

Indlægaf kvinde » tirs feb 09, 2016 19:44

Jeg vil lige fortælle hvordan den er landet.

Jeg endte op med at slette firefox efter at have gemt bogmærker, som man jo har mulighed for.
endvidere har jeg fundet ud af, at bullguard som jeg har på computeren nok er den store synder. :(

firefox er geninstalleret og fungere :)
håber, at det holder og at de ikke kommer med ny opdatering, der ikke funker :(

hilsen kvinde
kvinde
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: lør feb 06, 2016 11:35

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 25 gæster

cron