javaws.exe

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

javaws.exe

Indlægaf Slente » lør feb 13, 2016 7:00

Jeg har fået noget javaws.exe ind på min windows 7 pc. Når jeg åbner joblisten, og ser under processer, er der hundere eller tusindevis af javaws.exe, og det sluger al hukommelsen. Hvor kommer det fra, og hvordan kommer jeg af med det. Jeg har prøvet at køre mailwarebytes og en scanning med avast antivirus, men det er der stadig.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101 Firefox/44.0
Torben Slente
Firefox, Thunderbird med lightning
Slente
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: ons jul 26, 2006 1:48
Geografisk sted: 4920 Søllested

Re: javaws.exe

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør feb 13, 2016 8:30

Det er Java, der kører en masse processer. Det kan være noget snavs, der bruger Java, eller det kan være et fejlprogrammeret Java-program, der starter de mange processer.

Gør det nogen forskel, hvis du genstarter computeren?

Bruger du Java til noget? I gamle dage blev Java brugt til at logge ind i netbanken, men det er ikke længere nødvendigt. Det mest almindelige brug af Java er nok spil, der kører på en hjemmeside. Benytter du spilsider?

Prøv i så fald at lægge mærke til, om de mange processer åbnes efter, du starter spil på en hjemmeside, eller om de starter straks efter, du starter computeren.

Hvis du ikke bruger Java, kan du afinstallere Java, og så vil du ikke længere have problemet.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron