Brænde dvd på Win10

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Brænde dvd på Win10

Indlægaf Gæst » søn mar 13, 2016 19:26

Hej
Jeg ville brænde en lille video (52MB) på en dvd.
Jeg har Win10, men jeg kunne ikke finde nogen "kommando" på skærmen, hvor der stod "brænd", da jeg lagde dvd-skiven i drevet.
På nettet fik jeg så denne besked (se nedenfor) da jeg søgte efter en løsning på problemet.
Men jeg aner ikke, hvad "en app med de ønskede funktioner i Windows Store." hedder, så jeg kan lede efter den.
Er der nogen, som kan hjælpe mig med at løse problemet?

Mvh
Niels

Her er den besked, jeg fik fra Microsoft:

Brænde dvd'er på Windows 10

Gælder for Windows 10

Windows DVD Maker understøttes ikke under Windows 10. For at oprette dvd-video- eller Blu-ray-diske, der er kompatible med komponenter i hjemmebiografer, skal du finde en app med de ønskede funktioner i Windows Store.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101 Firefox/45.0
Gæst
 

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 13, 2016 20:14

Skal DVD'en afspilles i en DVD-afspiller eller på en computer? Jeg spørger, fordi det kan have betydning for, hvilket format videoen skal gemmes i.

Generelt anbefaler jeg Imgburn til brænding af CD'er og DVD'er. Jeg kan se, at seneste version er fra 2013, og Windows 10 er ikke nævnt som værende understøttet, men jeg vil tro, at programmet virker fint i 10'eren. Imgburn er nemt at bruge - og det er gratis.

http://www.imgburn.com/
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Gæst » søn mar 13, 2016 20:56

Hej Kim

Jeg havde tænkt på at afspille videoen i en computer.

Mvh
Niels
Gæst
 

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn mar 13, 2016 20:59

Så burde Imgburn kunne bruges. Hvis du prøver det, må du meget gerne melde tilbage, om det også fungerer på Windows 10.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Gæst » man mar 14, 2016 9:46

Hej igen

Jeg klikkede på "Mirror 1" (som jeg i øvrigt ikke ved hvad betyder i denne her sammenhæng! Se nednfor) og fik også hentet exe-filen. Men efter af have givet tilladelse fra TDC-sikkerhedspakken til at åbne filen, kom jeg ikke længere. Jeg fik ikke mulighed for at åbne brænder-programmet.m Jeg kunne i hvert fald ikke finde ud af det :cry:

Mvh
Niels



Mirror 1 - Provided by Digital Digest (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 2 - Provided by BetaNews (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 3 - Provided by Softpedia (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 4 - Provided by Free-Codecs.com (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 5 - Provided by TechSpot (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 6 - Provided by MajorGeeks (Currently hosting v2.5.8.0)
Mirror 7 - Provided by ImgBurn (Currently hosting v2.5.8.0)

CRC32: 00E8E0B2
MD5: 9685E1B00B7D1B31EDE436BD9B12BE39
SHA-1: 5CA96A0C243390C378DEE1A629684EA261E2CFC4
Gæst
 

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Kim Ludvigsen » man mar 14, 2016 10:17

Mirror betyder blot, at man kan hente programmet fra forskellige steder. Det er noget programmøren har valgt for ikke at få for meget trafik til sin egen hjemmeside. Nogle mirror-steder har det med at levere ekstra med, eller med at forvirre brugeren, så der hentes et forkert program, så når du får mulighed for at hente fra forskellige steder, er det normalt en fordel at hente fra programmets egen hjemmeside. I dette tilfælde mirror 7.

Jeg kan se, at mirror 1 benytter en form for downloadmanager til at hente programmet. Jeg ved ikke, om det er den, der kan risikere at drille. Prøv at hente fra mirror 7, så hentes programfilen direkte.

Efter installationen skulle du gerne have en genvej til Imgburn på skrivebordet eller i startmenuen, og du skulle gerne kunne starte programmet herfra. Ellers skulle du gerne kunne finde og starte programmet via søgefeltet (luppen ved siden af startknappen), hvor du så skal skrive imgburn. Hvis du får en fejlmeddelelse undervejs, så gengiv den her.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Gæst » man mar 14, 2016 13:41

Hej Kim

Tak for svar.
Det lykkedes at downloade programmet fra "Mirror7", og en genvej blev lagt på skrivebordet.
Umiddelbart ser det ud til, at programmet kan bruges med Win10, men jeg skal først lige have det afprøvet.
Du får en rapport, når jeg har gjort forsøget.

mvh
Niels
Gæst
 

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Gæst » tirs mar 15, 2016 17:52

Hej igen
Så har jeg brændt en CD-r på med ImgBurm på Win 10. Det forløb uden problemer, bortset fra en
lidt besynderlig meddelelse, der fremkom efter et lille stykke tid af brændingsprocessen:

"All attempts to automatically close the drive tray have failed!
Note: This is ti be expected on laptop style slimline drives.
Please close it manually and then click "OK" to continue.
"

Og det gjorde jeg så, og så blev processen afsluttet med en festlig lyd-fanfare og en meddelelse om, at brændingen var
afsluttet med succes.

Mvh
Niels
Gæst
 

Re: Brænde dvd på Win10

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 15, 2016 21:06

Tak for tilbagemeldingen. Det er rart at vide, at programmet virker i Windows 10, selvom programmøren ikke har skrevet det på hjemmesiden.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster

cron