Kan ikke åbne den indbyggede højttaler

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Kan ikke åbne den indbyggede højttaler

Indlægaf Gæst » tirs mar 22, 2016 20:11

Hej Ludvigs Hjørne

Jeg har tilsluttet en ekstra (ekstern) højttaler til min laptop, der kører Win 10, men af en eller anden
uforklarlig grund kan jeg ikke længere åbne computerens egne (indbyggede) højttalere.
Tidligere kunne jeg vælge mellem at bruge den eksterne højttaler eller den indbyggede. Og det var der ingen problemer med.
Men som sagt kan jeg nu kun få lyd ud af min eksterne højttaler!
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan jeg igen kan få den indbyggede til at virke?

Jeg har prøvet at gå ind i kontrolpanelet under ”Hardware og lyd” og derfra klikke på ”Administrer lydenheder”, men i den dialogboks, der her kommer frem, er der kun vist min eksterne højttaler som her kaldes ”standardenhed.”
Der er altså ikke nogen andre lydenheder som jeg her kan aktivere.

Venlig hilsen
Erik T.

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101 Firefox/45.0
Gæst
 

Re: Kan ikke åbne den indbyggede højttaler

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs mar 22, 2016 21:20

Er du sikker på, at du tidligere har kunnet få lyd i de interne højtalere, mens du har tilsluttet eksterne højtalere? Alle de bærbare, jeg har haft, har slået de interne højtalere fra, når der tilsluttes eksterne højtalere. Jeg tror ikke, det har været muligt at slå dem til igen uden at fjerne stikket til de eksterne.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Kan ikke åbne den indbyggede højttaler

Indlægaf Gæst » tirs mar 22, 2016 22:31

Hej Kim
Jeg har tidligere kunnet skifte mellem de to slags højttalere ved at tilvælge dem i kontrolpanelet.
Jeg prøvede at trække den externe ud af usb-stikket for så at se om, jeg kunne vække den indbyggede højttaler til live,
men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg skal få den interne aktiveret. Den er bare forsvundet fra dialogboksen!

Mvh
Erik
Gæst
 

Re: Kan ikke åbne den indbyggede højttaler

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons mar 23, 2016 8:20

Der kan være to indstillingsmuligheder for højtalere i kontrolpanelet, Windows' eget indstillingsprogram og et fra producenten af lydkortet. Producenten RealTek leverer fx et indstillingsprogram med driveren.

Prøv også at tjekke i enhedshåndteringen, om de interne højtalere findes der, og om de vises uden fejl i enhedshåndteringen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 23 gæster

cron