"Systemgenoprettelse"

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

"Systemgenoprettelse"

Indlægaf Gæst » ons apr 06, 2016 11:34

Hej

Jeg har en HP bærbar med Win 10.
I den såkaldte "HP-support-assistent", som fulgte med pc´en får jeg en meddelelse om, at jeg bør oprette en systemgenoprettelse.
Men hvad er en systemgenoprettelse, og er det noget som påvirker mine programmer på laptoppen?

Venlig hilsen
Lise

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101 Firefox/45.0
Gæst
 

Re: "Systemgenoprettelse"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 06, 2016 11:53

Systemgenoprettelse er en form for backup af styresystemet og enkelte andre ting.

Man opretter et gendannelsespunkt, typisk inden man installerer nye programmer eller opdateringer til styresystemet, og går noget galt ved installation/opdatering, kan man så vende tilbage til systemet, som det var før. Det er ikke noget, som påvirker dine programmer som sådan, det er bare en ekstra sikkerhed.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: "Systemgenoprettelse"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 06, 2016 11:56

Tjek disse to artikler om henholdsvis systemgendannelse, og hvordan du laver et gendannelsespunkt:

http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... ry-options
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... tore-point
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: "Systemgenoprettelse"

Indlægaf Jørgen Rasmussen » ons apr 06, 2016 12:19

Windows har 'Microsoft Systemgendannelse'. Jeg tror HP har 'Systemgenoprettelse'. I det sidste tilfælde brænder man vist nogle diske, der bruges til systemgenoprettelse.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 469
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: "Systemgenoprettelse"

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons apr 06, 2016 12:26

Åh, ja, så er det noget helt andet - og så alligevel ikke. Lise, når jeg nu læser dit første indlæg igen, kan jeg godt se, at Jørgen har helt ret. Funktionen er meget lignende: Det er en ekstra sikkerhed, der gør det muligt at gå tilbage til et virkende system.

Når det er HP's funktion, så bruges den bedst ved, at du installerer de programmer, du vil bruge. Når alt er installeret og opsat, som du gerne vil have det, så følger du HP's guide til at lave en systemgenoprettelse. Skulle der på et tidspunkt gå ged i din opsætning eller Windows, vil du så kunne gendanne styresystem og programmer med systemgenoprettelse, så du slipper for at skulle installere Windows og samtlige programmer igen.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7151
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: "Systemgenoprettelse"

Indlægaf Gæst » tors apr 07, 2016 12:42

Hej Kim og Jørgen

Tak for jeres tilbagemelding.
Jeg fulgte HP´s guide til at lave et genoprettelsesdrev på et USB-stik. Og det gik også fint, bortset fra, at det tog næsten to timer.

Venlig hilsen
Lise
Gæst
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster