Skærm i sort.

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » lør maj 14, 2016 16:10

På HP stationær forsøgte jeg at downloade AMD radeon (husker ikke hele navnet). Downloadet via "vis skjulte ikoner" Beskeden har været der de sidste 14 dage, har bare ignoreret det. Forleden downloadede jeg programmet med det resultat at skærmen er gået i sort. Jeg kan godt gå ind i skærmens instillingsmenuer og ændre, men skærmen forbliver i sort, dog ses lidt blåligt i bunden af skærmen. Skærmen er en Philips 247E. Har win10. Kort og godt: jeg kan ikke komme på nettet. Kan I hjælpe?

Jeg har fået et tip med dette:

Hvis din computer stadig er tændt med sort skærm (og ikke har været genstartet endnu), så tryk

Tryk:
Windows tasten (og slip igen)
Pil op
Pil op igen
enter
Pil op
enter

Så genstarter Windows 10.


Det hjalp ikke, skærmen er stadigvæk i sort. PC er før og efter blevet slukket.

og et andet tip:

genstarte i fejlsikret tilstand. Så bør du kunne fikse den ødelagte driver installation

Det hjalp ikke, stadigvæk i sort. Måske åbner jeg ikke F8 (fejlsikret tilstand) korrekt. Har læst mig frem til og der er 2 muligheder,. 1: tryk gentagne F8 under opstart. 2: Holde F8 nede konstant. Skærmen er fortsat i sort. Hvilket er korrekt?

Ved opstart kommer dette frem (se vedhæftet fil) og skærmen går i sort. Her er det så en "keyboard error"

Jeg har Norton og den har ikke observeret dette.

Kan I hjælpe?

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/50.0.2661.102 Safari/537.36
Vedhæftede filer
IMG_20160511_221157.jpg
Keyboard error
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 14, 2016 17:42

Microsoft har lavet om på tingene i Windows 10. I nedenstående vejledning nævnes muligheden for F8 ikke:
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... -safe-mode

Tilsyneladende er problemet, at Windows 10 (det samme gælder for Windows 8 ) er så hurtig til at boote, at det ikke er muligt at afbryde boot-processen og dermed komme ind i fejlsikret tilstand med F8. Det skulle vist stadig være muligt på visse langsomme typer hardware, men ikke på de fleste systemer. Og tilsyneladende ikke på dit.

Man kan oprette et særligt Recovery-drev, men det skal gøres mens Windows stadig virker, så det hjælper ikke i dit tilfælde.

Har du slået login-skærmen fra i din Windows, så du ikke behøver at logge ind? I henhold til hvad jeg har fundet, så skulle login-skærmen kunne vises, selvom der er almindelige problemer, og fra den kan man komme ind i fejlsikret tilstand. Hvis heller ikke login-skærmen kan vises, er det et tegn på, at problemerne er så store, at man alligevel ikke ville kunne have bootet i fejlsikret tilstand. Men jeg kan forestille mig, at det jo så er et problem, hvis man har slået login-skærmen fra.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Regmos » lør maj 14, 2016 17:59

Prøv om du kan komme ind med esc tasten og F11.

http://support.hp.com/us-en/document/c03439317#AbT2

Hvis det lykkes, så vælg som vist herunder (i pkt. 5), og se om du kan systemgendanne til lige før du installerede AMD driveren. Det er sandsynligvis en skærmdriver, og det er nok den der har lavet balladen.

Billede
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » lør maj 14, 2016 21:27

Tak og fantastisk, så jeg er på inde igen og alt er ved det gamle. Det var systemgendannelse der skulle til, det er 10 år siden jeg sidst benyttede denne funktion og det ligner bestemt den gode gamle XP udgaven, som det også ses i vedhæftet fil.

Som det ses i vedhæftet billede. Radeon settings er kommet på igen, og det var den jeg downloadede forleden, hvorefter skærmen gik i sort.

Mit spørgsmål: Jeg er noget på udebane og vil gerne være hel sikker, hvad jeg nu skal. Er AMD Settings og Radeon Settings det samme. Skal jeg afinstallere begge? og / eller installere noget noget?
Vedhæftede filer
IMG_20160514_215711.jpg
Systemgendannelse_11052016_Klargjort_14052016.PNG
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » lør maj 14, 2016 21:37

Specielt Radeon Settings skal bare væk, den popper op hver gang PC'en tændes.
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 14, 2016 21:45

Fornemt!

Jeg er lidt nysgerrig, for jeg vil gerne have opdateret min side om fejlsikret tilstand:
Lykkedes det med Esc, som Regmos beskrev?
Har du slået login-skærmen fra i Windows, så du kommer direkte ind i styresystemet uden at skulle indtaste adgangskode?

Dit skærmkort hedder sandsynligvis "AMD Radeon-et-eller-andet", så det er muligvis samme program, men det kan også være to forskellige versioner af samme program. Du kan prøve at åbne og sammenligne dem - uden at foretage ændringer i dem.

Var det Radeon Settings, du havde åbnet, da det gik galt? Du kan evt. afinstallere Radeon Settings, men hvis det er den nye udgave af driveren, vil du måske igen få en besked om at installere den.

I værste fald ved du nu, hvordan du kommer tilbage til en mere livlig skærm. :D
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Gæst » lør maj 14, 2016 21:59

I dette tilfælde brugte jeg ikke fejlsikret tilstand, da jeg ikke kunne få det til at virke forleden, så jeg sprang den over her.

Det virkede ikke med Esc - F11. Ved et tilfælde forleden da jeg slukkede og tændte med det samme kom jeg ind og kunne lavede systemgendannelse

Jeg bruger login-skærmen i windows 10 og skulle så også bruge login inde i systemgendannelse for at komme videre.

Ja, det var Radeon Settings, der lavede ballede i gaden. Jeg vil afinstallere Radeon nu. Melder lige tilbage, hvis jeg får problemer af et eller andet art.
Gæst
 

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » lør maj 14, 2016 22:13

Sådan ser AMD Radeon Settings ud. Det ser nyt ud. Jeg har ikke forsøgt på at afstallere nu. Hvad synes du?
Vedhæftede filer
IMG_20160514_230511.jpg
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 14, 2016 22:37

Skærmbilledet siger desværre ikke så meget. Har du begge programmer liggende inde i programoversigten (der hvor du kan fjerne programmer)? I så fald ville jeg tjekke, om AMD Radeon Settings er installeret forleden, og hvis det er tilfældet så afinstallere det.

Alternativt ville jeg prøve at se i programmet, om det er muligt at slå den automatiske start sammen med Windows fra, så du slipper for at få åbnet det, når du starter computeren.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Gæst » lør maj 14, 2016 22:59

I programoversigten er der 2 stk. forskellige AMD.
AMD Settings og AMD Catalyst Install Manager.
AMD Radeon Settings findes ikke i Programoversigten. Den er i Vis Skjulte Ikoner. Jeg kan husket da jeg downloadede Radeon, har man 2 muligheder og det er installere og afinstallere. Afventer lige dit svar. Måske har du et andet forslag?
Gæst
 

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør maj 14, 2016 23:21

I så fald er AMD Radeon Settings og AMD Settings sikkert samme program men med to forskellige navne.

Gå ind i AMD Radeon Settings og se, om du kan finde en indstilling, der forhindrer den automatiske åbning sammen med computeren. Det er muligvis en indstilling til at tjekke, om der er kommet en ny udgave af programmet/driveren.

Normalt er det en fordel med den nyeste driver, og det er derfor også en fordel at få tjekket, om der er kommet en ny driver. Men eftersom du har problemer med driveren, er du nok bedre tjent med at vente til næste version igen udsendes.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Regmos » søn maj 15, 2016 5:56

@ Kim

...Lykkedes det med Esc...

Esc og F11 er de taster HP bruger, men de taster der skal bruges, plejer at stå på skærmen umiddelbart efter man starter.

@ Snowman36

Prøv at åbne joblisten (tast CTRL, Shift og Esc samtidigt), vælg fanen Start og læg et billede af det herind.
Mvh. Regmos
Panda Free Antivirus, HitmanPro/HitmanPro.Alert, Windows Firewall Control og Norton Connectsafe
Brugeravatar
Regmos
 
Indlæg: 136
Tilmeldt: ons jan 21, 2009 7:53

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn maj 15, 2016 6:18

@ Regmos

Tak, jeg var ikke klar over, at det var en producent-løsning. Jeg har nu rettet den tekst, jeg havde nået at lave på siden om fejlsikret tilstand.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » søn maj 15, 2016 8:53

Jobliste (processer)
Vedhæftede filer
Ludvig1.PNG
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Re: Skærm i sort.

Indlægaf Snowman36 » søn maj 15, 2016 8:56

Her med hele tekst.
Vedhæftede filer
Ludvig1a.PNG
Snowman36
 
Indlæg: 137
Tilmeldt: man dec 18, 2006 0:09

Næste

Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster

cron