Analyse af websites

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Analyse af websites

Indlægaf Gæst » tors maj 19, 2016 18:42

Hej Ludvigs Hjørne

På nogle websites får man en sort cirkel med et spørgsmålstegn indeni og når der klikkes på cirklen kommer
følgende tekst:
”Dette websted er endnu ikke blevet analyseret.”
Hvem administrerer disse analyser, og hvad vil det sige at analysere et website?

Venlig hilsen
Jørgen

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:46.0) Gecko/20100101 Firefox/46.0
Gæst
 

Re: Analyse af websites

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors maj 19, 2016 20:33

Der er to muligheder:

Det kan være noget webstedet laver, omend jeg ikke tror det. Du kan evt. give os en adresse til et websted, hvor du ser cirklen, så kan vi tjekke, om vi også ser den.

Men det er nok nærmere en udvidelse, du har installeret, som analyserer websteder. Prøv at åbne tjekke oversigten over dine udvidelser og fortæl os, hvad du har installeret, så kan vi fortælle, hvad det er for en, der er på spil: Klik på menuknappen => Tilføjelser => Udvidelser.

En analyse af et websted kan fx gå på antal besøgende eller tekniske oplysninger, der kan bruges af webstedets udvikler til at forbedre webstedet. Det kan også være en sikkerhedsanalyse, som foretages af et sikkerhedsprogram.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Analyse af websites

Indlægaf Gæst » fre maj 20, 2016 9:55

Hej igen
Her er et eksempel på et website med en sort cirkel:

Samsung Galaxy S7 and S7 edge feature spam detection and caller ...
coolnwc.com › News
Oversæt denne side
22. feb. 2016 - Yesterday, Samsung announced the Galaxy S7 and Galaxy S7 edge, both of which will be available around the world starting March. While we ...


Jeg åbnede "Tilføjelser" i Firefox og fik som "Udviddelser" på min pc: Adblock Plus og Browsing Protection F-Secure (Min TDC-sikkerhedspakke), men det forklarer vel ikke at et website, som jeg besøger, optræder med den sorte cirkel?

Mvh
Jørgen
Gæst
 

Re: Analyse af websites

Indlægaf Jørgen Rasmussen » fre maj 20, 2016 10:11

Det kunne godt være Browsing Protection F-Secure, der indsætter cirklen. Står der noget andet, hvis du besøger sider, der ikke har den pågældende cirkel? Fx Dette websted er sikkert.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: Analyse af websites

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 20, 2016 10:51

Jeg åbnede "Tilføjelser" i Firefox og fik som "Udviddelser" på min pc: Adblock Plus og Browsing Protection F-Secure (Min TDC-sikkerhedspakke), men det forklarer vel ikke at et website, som jeg besøger, optræder med den sorte cirkel?


Som Jørgen skriver, kan det meget vel være Browsing Protection F-Secure, som laver cirklen. Den slags sikkerhedsudvidelser ligger som et mellemlag mellem hjemmesiden og det, som du ser. De kan der manipulere med siden, fx enten helt blokere den, hvis det er en farlig side, eller indsætte cirkler, grønne flueben eller andet for at vise, at de har gennemgået siden, og at den vurderes som værende sikker.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron