Valg af mailprogram

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Valg af mailprogram

Indlægaf peterkn » fre maj 27, 2016 13:36

Jeg har en bekendt, som er blevet bedt om at lukke Windows Live Mail fordi hun har Hotmail.
Jeg har kigget på forskellige mailprogrammer, men de har alle den ulempe, at man skal kende hvad modtageren står nævnt som i Kontaktpersoner. Det skal man selvfølgelig også i Windows Live Mail, men der får man hurtigt en oversigt ved at klikke på "til".
I f,eks Thunderbird skal man ud i en egentlig søgefunktion (så vidt jeg kan se). Kan det ændres så søgefunktionen startes fra "Til" ?

mvh. Peter

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; Trident/7.0; rv:11.0) like Gecko
peterkn

Re: Valg af mailprogram

Indlægaf Kim Ludvigsen » fre maj 27, 2016 18:01

Hej Peter

I Thunderbird skal du bare kende navnet eller mailadressen. Når du begynder at skrive i Til-feltet, vises løbende de adresser/kontaktpersoner, der indeholder det tastede. Det kan således fx være nok at indtaste "pet" for at få vist din adresse. Det er også muligt at få vist adressebogen i det vindue, hvor man skriver den nye mail, så kan manuelt kan rulle gennem kontakterne, hvis man nu ikke er sikker på navnet eller mailadressen. Adressebogen kan åbnes som sidepanel med et tryk på tasten F9.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Indlægaf peterkn » lør maj 28, 2016 19:09

Jeg har fundet ud af, at for at opnå den ønskede facilitet, skal Autofuldførelse være aktiveret (naturligvis)

Funktioner > Indstillinger > Redigering > Lokale adressebøger
peterkn

Fra Live Mail til Thunderbird

Indlægaf Martin Ø » tors jun 02, 2016 11:16

Hej

Har hjulpet med at flytte fra Live Mail til Thunderbird (TB). Mails blev importeret helt uden problemer, men adressebogen med ca. 400 kontakter kom ikke med. Prøvede i 1. omgang at eksportere i .VCF format, men dem kunne jeg ikke importere i TB i et hug, og en ad gangen er ikke vejen frem....

Prøvede så at eksportere i CSV format, både med , og ; seperatorere og de kunne importeres men ikke bruges. Eksporterede derfor en adresseliste fra TB og åbnede i et regneark. Åbnede også CSV filen fra Live mail, og rykkede rundt på koloner så de lignede det TB selv eksporterer i. Importerede så den tilrettede CSV fil, og det virkede. Tænkte bare om der var en lettere metode.... ?
Martin Ø

Indlægaf Jørgen Rasmussen » tors jun 02, 2016 11:48

Hej Martin

Du kan godt importere flere vcf-filer i et hug. Du skal først installere udvidelsen MoreFunctionsForAddressBook: https://freeshell.de/~kaosmos/morecols-en.html
Herefter skal du åbne adressebogen i Thunderbird. Marker den adressebog til venstre, du vil importere adresserne i. (Ikke 'Alle adressebøger', da det ikke er en rigtig adressebog, men en oversigt over alle adresser i alle adressebøgerne). Åbn menuen Funktioner. Klik på MoreFunctionsForAddressBook -> Actions for contacts -> Import vCard/vcf. Klik dig frem til mappen med vfc-filerne. Hold Ctrl-tasten nede og klik på de filer, du vil importere. Klik på knappen Åbn.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 02, 2016 11:53

Hej Martin

Tjek for øvrigt også de andre udvidelser, Paolo "Kaosmos" har lavet, der er nogle meget smarte og praktiske funktioner imellem.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin

Tilbage til Hjælp til alt