Admin rettigheder på Lenovo

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Admin rettigheder på Lenovo

Indlægaf Finn-R » ons jun 01, 2016 21:20

Så er jeg bange for at jeg har gjort i nælderne.
På en eller anden måde havde jeg fået installeret programmet Bonjour på min Lenovo Ideapad S10 (kører Windows10) da det er et Apple program og jeg ikke bruger ITunes ville jeg af med det, og brugte "RevuUninstaller"
Problemet er nu at hver gang jeg starter bæstet op har jeg ikke admin rettigheder, men bliver bedt om at logge på som "anden bruger"
Hvordan får jeg mine admin rettigheder tilbage?

Jeg krydser virkelig fingre for en hjælpende hånd her.

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 10.0; Windows NT 6.2; Trident/6.0)
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Admin rettigheder på Lenovo

Indlægaf Kim Ludvigsen » ons jun 01, 2016 22:03

Kan du skrive et brugernavn på login-skærmen? Prøv i så fald manuelt at skrive dit brugernavn i stedet for "anden bruger".

Hvis du ikke kan skrive brugernavn, så tjek, om du har linket "Adgangskode til lokal konto eller domænekonto" på login-skærmen. I så fald, prøv at klikke på det, så skulle du kunne skrive brugernavn og adgangskode.

Hvis ingen af delene virker: Har du en boot-CD?
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Admin rettigheder på Lenovo

Indlægaf Finn-R » tors jun 02, 2016 15:13

Hej Kim.

Dette er hvad jeg gør:
Starter computeren og får Windows 10 startskærmen op med Admin, og velkommen.... så står den og loader. (de små prikker der kører i en cirkel)
så kommer et lille windows logo op, og den loader videre.
Sort skærm i nogle (lange) sekunder
Så kommer windows10 startskærm op igen, men denne gang med "Anden bruger" / Angiv brugernavn og en adgangskode, og nedenuder en "rude" med ok, som jeg kan klikke på.

Så kommer der et felt op hvor jeg kan skrive brugernavn og kodeord, og nedenunder det står der Log på: ADMIN-PC
Selvom jeg prøver at skrive et brugernavn (har også prøvet at skrive ADMIN-PC) sker der ikke noget. Computeren går bare tilbage og starter op igen og ender i samme start vindue.

Det er lykkedes mig at komme ind i bios'en og sætte den til at boote fra hard disken, men det hjalp heller ikke noget.
Jeg har ikke prøvet at køre i fejlsikker tilstand, da jeg ikke ved hvad tast jeg skal bruge.

Jeg har ikke en boot cd, da der ikke er cd/dvd drev installeret. Jeg kunne bruge en USB stick, men jeg havde håbet at kunne undgå at slette alt hvad der er på computeren.
Brugeravatar
Finn-R
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: tirs mar 09, 2010 15:26

Re: Admin rettigheder på Lenovo

Indlægaf Kim Ludvigsen » tors jun 02, 2016 19:25

Har du et boot-image på USB? Når jeg spørger om dette og om CD, er det fordi du så måske kan boote på den og så komme ind og rette i din Windows.

Du kan også lige prøve, om du kan komme ind i fejlsikret tilstand, hvor du måske kan gendanne til et tidligere systemgendannelsespunkt:
Start computeren, så du får åbnet loginskærmen
Tryk og hold på tasten Skift, og klik så på Genstart

Hvis det lykkedes at komme ind i fejlsikret tilstand, kan du læse, hvordan du gendanner til et tidligere systemgendannelsespunkt i denne Microsoft-artikel:
http://windows.microsoft.com/da-dk/wind ... ry-options
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 22 gæster

cron