windows update fejl

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

windows update fejl

Indlægaf DOD7 » lør jun 25, 2016 14:53

Hej,

Da jeg ikke kan hente og installere windows updateringer fra Microsoft pga. update-fejl, har jeg downloaded og kørt programmet: "microsoftFixit.wu.Run.exe" fra Microsofts hjemmeside.
Følgende update-fejl blev fundet, men desværre ikke automatisk rettet: 0x80070057

Jeg har googlet mig frem til, at update-fejlen: 0x80070057 betyder, at "Parameteren er forkert" - hvad det så end betyder?! Efterfølgende har jeg forsøgt, at rette ovenstående fejl manuelt, som Microsofts program: "System Update Readiness" foreslår. Her siger vejledningen, at jeg skal gå ind via startknap, søg og derefter indtaste: %SYSTEMROOT%\Logs\\CBS\CheckSUR.log - det gjorde jeg, men jeg kan ikke komme ind i log filen (tekstfil). Skærmmeddelse viser, at jeg ikke har tilladelse til det, og så ved jeg simpelthen ikke, hvad jeg mere kan gøre. Har korresponderet med Microsoft omkring problemet, men fik ikke rigtig nogen brugbar hjælp.

Har derfor tænkt at opgradere mit styresystem (Vista) men er meget i tvivl, om ovenstående opdate fejl vil blive rettet igennem en opgradering. Jeg har pga. ovenstående fejl ikke kunnet hente og installere sikkerhedsopdateringer fra Microsoft i flere måneder nu, og det har jeg det slet ikke godt med. :cry:

Har du et løsningsforslag? På forhånd tak!

Venlig hilsen

Dorthe Dahl

Mozilla/5.0 (compatible; MSIE 9.0; Windows NT 6.0; Trident/5.0)
DOD7
 

Re: windows update fejl

Indlægaf Kim Ludvigsen » lør jun 25, 2016 19:42

Hej Dorthe

Det lyder slet ikke godt, at du ikke har kunnet installere sikkerhedsopdateringer eller andre opdateringer. Min viden omkring Windows Update er desværre meget ringe, og når Microsoft ikke har kunnet hjælpe, kan jeg nok heller ikke. Måske andre herinde har mere styr på opdateringer.

Hvad vil du opgradere til og hvordan?

Hvis du geninstallerer Windows Vista eller installerer en nyere Windows, bør problemet ikke følge med - men det gør dine data heller ikke. Du skal derfor sørge for at have backup af dine data, som så kan indlæses efter en opgradering/ny installation. Hvis du i øjeblikket benytter online backup, vil det være meget nemt at gendanne data efter en installation - du skal blot sikre dig, at din backup medtager alle dine data (både dine egne dokumenter osv. og dine programmers data).

Hvis du vil opgradere/installere uden at slette dine data, risikerer du meget nemt, at problemet følger med.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows update fejl

Indlægaf Jørgen Rasmussen » lør jun 25, 2016 21:41

Hej Dorthe

Jeg ved ikke, hvordan det er på en Vista-maskine, men du kan prøve følgende:
Se om du kan kopiere filen CheckSUR.log ud på dit skrivebord: Hold Ctrl-tasten nede og træk filen ud på dit skrivebord.
Mvh Jørgen
Jørgen Rasmussen
 
Indlæg: 464
Tilmeldt: lør jul 26, 2008 12:03

Re: windows update fejl

Indlægaf DOD7 » søn jun 26, 2016 15:56

Hej igen,

Det er faktisk lykkedes mig nu at komme ind i nævnte logfil (tak for tippet), men jeg forstår absolut intet af, hvad den indeholder.

I forhold til hvad du skriver Kim, så går jeg ud fra, at det er bedst at foretage en "ren installation" (til windows 7 Home Fra Vista Home), så jeg ikke risikerer, at ovennævnte fejl følger med - er det ikke det du også mener? Men ved I, om man ved start af installation kan vælge opgradering eller "ren installation"?

Venlig hilsen
Dorthe
DOD7
 

Re: windows update fejl

Indlægaf Kim Ludvigsen » søn jun 26, 2016 16:22

Når du opgraderer til et andet styresystem, bør fejlen ikke følge med. Jeg var lidt for hurtig i den sidste sætning i mit forrige svar, hvor jeg kun tænkte på samme styresystem.

Forskellen mellem opgradering og ren installation er, om du får dine data med. Ved en opgradering, beholdes dine data, ved en ren installation slettes alt. Jeg ville nok i første omgang prøve med en opgradering. Kikser den, kan du altid lave en ren installation bagefter. Bemærk, at selv hvis du vælger en opgradering, vil det være en rigtig god ide at lave en backup af dine data. Ting kan gå galt, og så er det surt ikke at have en backup.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: windows update fejl

Indlægaf DOD7 » søn jun 26, 2016 18:33

Hej,

Tak for informationerne.

Jeg har brugt flere dage nu på at lave backup af mine filer, så går det da ikke helt galt.

Venlig hilsen med ønske om en god aften.
Dorthe
DOD7
 


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster

cron