Indsætte glyffer i Adobe Photoshop CS 5.5

Her kan du få hjælp til computerproblemer og programmer, som ikke er omtalt på Ludvigs Hjørne.

Indsætte glyffer i Adobe Photoshop CS 5.5

Indlægaf Gæst » tirs jul 12, 2016 10:50

Hej

Håber dette forum kan hjælpe mig.
Jeg har brug for at indsætte en såkaldt glyf i en tekst skrevet i Photoshop CS5.5, i mit tilfælde et grad-symbol (fx 22 grader C., hvor "grader" skal erstattes med symbolet.)

Mange hilsner
Jens

Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
Gæst
 

Re: Indsætte glyffer i Adobe Photoshop CS 5.5

Indlægaf Kim Ludvigsen » tirs jul 12, 2016 11:23

Nogle programmer har et tegnsæt, hvor man kan vælge symboler, men det gælder åbenbart ikke Photoshop, i stedet kan du bruge en af de alternative muligheder:

Find symbolet i et andet program, fx på en hjemmeside, kopiér det og indsæt det i Photoshop. Her er det: °
Brug appen Tegnoversigt i Windows (sådan finder du den i en engelsk Windows: https://www.youtube.com/watch?v=G5GhA2tGlh4)
Du kan muligvis også indsætte tegnet ved at skrive ASC-koden, men jeg er ikke sikker på, at det virker i Photoshop: Tryk på tasten Alt og hold den nede, mens du skriver 248, og slip den så.
Mvh.
Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
Site Admin
 
Indlæg: 7140
Tilmeldt: tors jun 08, 2006 0:49

Re: Indsætte glyffer i Adobe Photoshop CS 5.5

Indlægaf niuzai » man aug 29, 2022 10:11

Du kan bruge panelet Glyffer til at indsætte tegnsætning, hævet og sænket skrift, valutasymboler, tal, særlige tegn samt glyffer fra andre sprog i tekst i Photoshop. Vælg Tekst > Paneler > panelet Glyffer eller Vindue > Glyffer.
Jeg arbejder i Photoshop, En tegneplade er en fin løsning til at lave retouch i Photoshop, Har selv en XPPen Deco Mini7 drawing pad som er dejlig præcis.
niuzai
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: man aug 29, 2022 10:04


Tilbage til Hjælp til alt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster

cron